جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ /
141680
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۷

اجرای طرح آمایش دانشگاه‌ها با مشورت مسئولان شهرستان‌ها باشد

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آمایش دانشگاه‌ها باید عالمانه، دقیق و با مشورت مسئولان شهرستان‌ها، نخبگان و هیات علمی پیگیری شود.



احسان عظیمی‌راد در گفت وگو با ایسنا در خصوص ادغام دانشگاه‌ها به خصوص در شهرهای کوچک اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحثی در حوزه آمایش سرزمینی دانشگاه‌ها داشتیم که متأسفانه دانشگاه‌های پیام نور هم به خصوص در شهرهای کوچک مشمول آن شدند.

وی با بیان اینکه در این جلسه موضوع تعطیلی یا ادغام آنها در دانشگاه‌های بزرگ‌تر بود، تصریح کرد: گرچه قرار بر ادغام دانشگاه پیام نور کلات و رفتن دانشجویان به شهرهایی مانند مشهد برای ادامه تحصیل بود اما در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن‌آوری به این موضوع به شدت اعتراض کردیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ادغام در دولت قبل نتیجه موفقیت‌آمیزی نداشت و فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌ها به وزیر وقت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اعتراض کرده بودند و این موجب شد در بسیاری از شهرها موضوع طرح آمایش و ادغام دانشگاه‌ها اتفاق نیفتد.

وی گفت: دانشگاه‌ها به ویژه در شهرهای کوچک نماد رشد و پیشرفت و نگاه نخبگانی هستند، برای همین به هیچ عنوان نباید مشمول نگاه ادغام بسیار سخت‌گیرانه قرار گیرند.

عظیمی‌راد گفت: امیدواریم دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های پیام نور که در جلسات کمیسیون بسیار بر روی آنها بحث شده در اکثر شهرهای کشور باقی بمانند.

وی با بیان اینکه با تلاش صورت گرفته دانشگاه پیام نور کلات احیاء شد، تصریح کرد: ساختمان، ابنیه و پیشرفت‌های فیزیکی دانشگاه پیام نور کلات باید توسط مسئولان اجرایی انجام شود و ما نیز کمک خواهیم کرد تا از نظر زیرساخت‌های سخت‌افزاری قوام بهتری بگیرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141680 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا چند لحظه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]