شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141830
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴

ادعای رویترز: فرانسه کاردار ایران در فرانسه را احضار کرد

یک رسانه انگلیسی گزارش داد که وزارت امور خارجه فرانسه کاردار ایران در این کشور را در پی مطرح شدن ادعای بی‌اساس ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین احضار کرده است.



به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک از احضار کاردار ایران در فرانسه به وزارت امور خارجه این کشور در پی ادعاها درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه خبر داد.

خبرگزاری رویترز نوشت که یک منبع دیپلماتیک ادعای احضار کاردار ایران در فرانسه را در گفت‌وگو با این خبرگزاری مطرح کرده است.

پیش از این روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» با انتشار مطلبی مدعی شده بود که مقام‌های آمریکایی به همتایان اروپایی خود گفته‌اند ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه فرستاده است. دولت آمریکا نیز بدون ارائه مستنداتی این ادعا را علیه ایران تکرار کرد.

پافشاری بر ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های غربی علیه ایران پیرامون ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه، در حالی است که در روزهای اخیر، مقامات ایرانی و روس این ادعاها را رد کرده‌اند.

در همین راستا «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره این ادعاها در نشست هفتگی خود که دوشنبه گذشته برگزار شد، گفت: «ما موضع روشنی در ارتباط با تحولات اوکراین و بحران اوکراین داریم و جای تاسف است که برخی از طرف‌ها که خود بخشی از جنگ و نزاع در بحران اوکراین هستند، با انگیزه‌های سیاسی، اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. ما در موضوع اوکراین بخشی از جنگ و نزاع نیستیم و بارها تاکید کرده‌ایم که راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این بحران می‌دانیم.»

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: «ما ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقش ایران برای صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ در بحران اوکراین را قویا رد می‌کنیم و این اتهامات و ادعاها را ناشی از منویات سیاسی طرف‌هایی می‌دانیم که این اتهامات را مطرح می‌کنند.»

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم ادعاهایی درباره تحویل تسلیحات به روسیه از کشورهای خارجی، از جمله ایران را برای استفاده در جنگ اوکراین رد کرده و گفته بود که زرادخانه‌های روسیه پر از تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز آن برای پیش بردن «عملیات ویژه نظامی» آن در اوکراین است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141830 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]