شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141798
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

پزشکیان به تهران بازگشت/ شهرهایی که یک رئیس جمهوری ایران برای اولین بار به آنها رفت

رئیس‌جمهور در پایان سفر سه روزه خود به عراق، بصره را به مقصد تهران ترک کرد.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی سه روزه خود به عراق پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور، عصر امروز بصره را ترک و عازم تهران شد.

بنابر گزارش ایرنا، پزشکیان با بدرقه مقامات عراق، اسعد العیدانی استاندار و اعضای کنسولگری ایران در بصره فرودگاه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد. مسعود پزشکیان نخستین رییس جمهور ایران است که به بصره سفر کرده است.

وی در این سفر که با استقبال اهالی و عشایر همراه بود، با اقشار مختلف از جمله سران عشایر و اعیان، دانشگاهیان و نخبگان و نهادهای غیر دولتی و فرهیختگان بصره دیدار و گفت وگو کرد.

 مسعود پزشکیان در نخستین ساعات صبح روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر عراق قرار گرفت.

وی سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

پزشکیان در اولین روز سفر خود در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رییس شورای عالی قضایی، سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفت‌وگو کرد.

دیدار با ایرانیان مقیم بغداد و حضور در جمع تجارو فعالان اقتصادی کشورمان در عراق و سفر به کاظمین برای زیارت مرقد مطهر امامین جواد(ع) از برنامه‌های رئیس جمهور در اولین روز از سفر به عراق بود.

رئیس جمهور اسلامی ایران در دومین روز نیز با سفر به اربیل و سلیمانیه با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد و در سفر به نجف اشرف و کربلای معلی نیز در عتبات مقدسه حضور یافت.

۲۹۲۱۵

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141798 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]