پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
141288
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

استراتژی اصلاح‌طلبان رادیکال در برابر دولت تغییر کرده است؟/ وفاق یعنی حل مسئله حجاب اختیاری!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که […]



سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.
در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.
**********
یک روزنامه اصلاح طلب ضمن اذعان تقابل های اصلاح طلبان در مقاطع مختلف ریاست جمهوری به ویژه در انتخابات اخیر برای حاکم کردن دیدگاه های رادیکال خود، تاکید کرد که این جریان به این نتیجه رسیده که باید به سمت تعامل برود.روزنامه آرمان ملی، در مطلبی در این رابطه نوشت:
اصلاح‌طلبان اگر تا پیش از این در مقاطع مختلف انتخاباتی به‌دنبال تقابل و رودررویی بودند و تلاش داشتند تا نگاه بعضا رادیکال خود را در بسیاری از مسائل غالب کنند، اما چندی است که به این نتیجه رسیده‌اند که تعامل و وفاق نتیجه بهتر و موثرتری برایشان رقم می‌زند.
این روزنامه در ادامه اشاره ای به انتقادات، مخالفت ها و تحمیل هایی اصلاح طلبان در ماجرای انتخاب وزرای پیشنهادی کرده و در ادامه تصریح می کند که اصلاح طلبان در مسیر خود از تقابل دست برداشته و شیوه تعامل را در نظر گرفته اند.به نوشته روزنامه آرمان ملی، آنچه مشخص است اصلاح‌طلبان فهمیده‌اند که هر چه بیشتر دولت بتواند مطالبات جامعه را پاسخ گفته و در حل مشکلات موفق عمل کند آنها نیز کنش بهتر و موثرتری در جامعه خواهند داشت.

در این میان بیان این مطالب از سوی یک رسانه اصلاح طلب نشان می‌دهد که عمده اخبار در زمینه ستیزه جویی، سهم خواهی، تمامیت خواهی و تلاش برای تحمیل مطالبات به دولت پزشکیان نه تنها درست بوده که حتی به تعبیر روزنامه آرمان ملی در چارچوب تقابل بوده است.
به نظر می‌رسد اذعان به کنش‌های رادیکال اصلاح‌طلبان در شرایطی صورت می گیرد که اصلاح طلبان هم از باج دهی پزشکیان مایوس شده‌اند و هم عدم اقبال اجتماعی به خود را به دلیل کنش های رادیکال خود، فهم کرده‌اند.
وفاق یعنی حل مسئله حجاب
در شرایطی که برخی از چهره های موثر جریان اصلاحات اولویت نخست و مهم دولت را حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرده و بر لزوم عدم مطالبه سازی از سوی اصلاح طلبان جهت فشار به دولت تاکید کردند، برخی از چهره ها و رسانه های جریان اصلاح طلب اما در این زمینه ضمن عبور از این توصیه ها در حال تجویزهای دیگری بوده و می کوشند تا در رابطه با مطالبات تولید فشار اجتماعی نمایند.
در این رابطه عباس عبدی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد خطاب به پزشکیان نوشت که ورود به مساله اینترنت، زنان(حجاب اختیاری) و…موجب شگل گیری وفاق خواهد شد!
وی در این زمینه با بیان اینکه پزشکیان باید هر چه زودتر در چند مساله که موجب وفاق ملی می‌شود، اقدام قاطع کند، نوشت: قابل تصور نیست که کشوری چون ایران همچنان در حل این چند مساله درمانده باشد. حل این مسائل نه تنها هیچ هزینه‌ای ندارد، بلکه موجب کاهش هزینه‌ها هم خواهد شد. مساله اینترنت، مساله زنان، مساله رسانه، مساله روابط خارجی، مساله گزینش‌ها. اینها شکاف‌های مهم در جامعه ماست که به سهولت قابل برطرف شدن است. البته نگاه صفر و صد هم ندارم. همین که به نحو ملموسی در مسیر حل قرار گیرد کافی است.

گفتنی است در شرایطی که دولت بر طبق شناخت از شرایط جامعه و تعیین اولویت خود بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تاکید دارد، برخی اصلاح طلبان می کوشند که مساله مطالبات خود و نیز خواست نیروهای جنبشی خود را به عنوان مطالبه همه مردم تعریف کرده و ضمن دادن آدرس های اشتباه، به فرعی و اصلی کردن مطالبات بپردازد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141288 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]