پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
141304
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

ابراهیمی: با مردم و برای مردم بودن بسیاری از مسائل کشور را پیش خواهد برد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی از مشارکت مردم صحبت می‌کنیم یعنی مردم اساس کار هستند و باید آنها را به بازی بگیریم، برای آنها جایگاه قائل شویم، با آنها فکر و برنامه ریزی و بهره برداری کنیم.



نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک و خنداب و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره تاکیدات مقامات مبنی اینکه مردم اصلی‌ترین نقش را در ساختن کشور و مقابله با مشکلات و تحریم‌ها اظهار کرد: آنچه باعث شده انقلاب اسلامی ایران پیروز شود و انسجام ملی و مذهبی ایجاد شود، حضور و مشارکت مردم بوده است و انقلاب ما را مردم پیروز کردند و استمرار دادند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس را مردم اداره و مدیریت کردند و خرابی‌های جنگ را مردم بازسازی کردند و امام راحل جهاد سازندگی را با همین نیت ایجاد کرد و از مردم خواست که ورود کنند. به همین ترتیب مباحثی که در کشور اتفاق افتاد از جمله کرونا را مردم جمع کردند؛ اگر مردم نبودند کادر درمان توانایی آن را نداشت که بدون حضور و مشارکت مردم به ویژه در شرایط خاصی که در آن زمان بر کشور مستولی شده بود، به درستی مدیریت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبری انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد: وقتی از مشارکت مردم صحبت می‌کنیم یعنی مردم اساس کار هستند و باید آنها را به بازی بگیریم، برای آنها جایگاه قائل شویم، با آنها فکر و برنامه ریزی و بهره برداری کنیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه همه دولتمردان آمده‌اند که به مردم خدمت کنند اگر مردم را کنار بگذاریم، به جایی نمی‌رسیم، عنوان کرد: قطعاً حضور مردم در امور مختلف یک برگ برنده است و شرایط پرشوری را ایجاد می‌کند؛ این حضور و مشارکت جدی یک راهبرد اساسی در جمهوری اسلامی ایران است و این‌گونه نیست که ما موقع انتخابات و شرایط سخت مردم را فرا بخوانیم و در زمان دیگر آنها را فراموش کنیم. افکار عمومی و معرفت عمومی مطالبه می‌کنند که شرایط جامعه باید به گونه‌ای پیش برود که با حضور مردم شرایط کشور رشد و تعالی پیدا کند.

وی با تاکید بر ضرورت تامین زمینه‌های حضور مردم و ایفای نقش آنها در حل مشکلات کشور از سوی ارکان مختلف حاکمیت گفت: حضور و بسیج مردمی علاوه بر اینکه یک فرصت معنوی بزرگی است، فرصت اقتصادی نیز محسوب می‌شود چرا که منابع بسیاری اعم از خرد، و متوسط و بزرگ در اختیار مردم است و باید تلاش شود تا با اتخاذ روش‌هایی اعتماد آنها را جلب کنیم چراکه تحقق اهداف برنامه‌ها به ویژه اهداف برنامه هفتم توسعه نیازمند اعتماد و مشارکت عمومی است. قطعاً برای تک رقمی شدن تورم، اصلاح شرایط مالیاتی، دستیابی به اهداف تعیین شده در زمینه افزایش تولیدات کالاهای اساسی در داخل به مشارکت مردمی نیاز داریم و در همین راستا نیز دولت باید ضمن فراهم کردن امکانات و شرایط لازم در این زمینه، با تسهیل‌گری امورات از بخش‌های مختلف مردمی و شرکت‌ها خصوصی حمایت‌های مختلفی انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین با اشاره با اهمیت مشارکت مردم در حل ابرچالشهای کشور ادامه داد: اگر می‌گوییم که باید اقداماتی برای افزایش بهره‌وری آب با توجه به شرایط خاص و ویژه‌ای که به عنوان یک ابرچالش جهانی مطرح است، انجام دهیم یا اینکه در حوزه انرژی نیازمند اقداماتی جدی هستیم همه نیازمند مشارکت مردمی است. اگر مشارکت و حضور مردم و سهیم شدن آنها در سود اقداماتی که در برنامه هفتم پیش‌بینی شده، نباشد، طرح‌های بزرگ ما به نتیجه نمی‌رسد و ما به اهداف خود دست نخواهیم یافت. با مردم بودن در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و برای مردم بودن بسیاری از مسائل کشور را پیش خواهد برد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141304 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]