پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
141306
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

با گفتاردرمانی مشکلی حل نمی‌شود / دولت چهاردهم اعتماد مردم را بازسازی کند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایلی که مسعود پزشکیان در انتخابات رای‌ آورد، این بود که مردم احساس کردند او صداقت دارد؛ حالا هم دولت چهاردهم باید اعتماد مردم را بازسازی کند.



عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت ایجاد زمینه از سوی مسئولان برای مردم در جهت نقش‌آفرینی در ساخت کشور و حل مشکلات، اظهار کرد: کشور ما مشکل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد. ما با کشورهای دوست مشکل برقراری ارتباط داریم و با کشورهای مخالف مشکل داریم. کشورهای بی‌طرف هم حاضر نیستند به خاطر ارتباط با ایران، خود را در مقابل آمریکا و اروپا قرار داده و دچار دردسر شوند. در زمینه های اقتصادی و اجتماعی نیز مشکلاتی وجود دارد. کافی است نرخ اشتغال، اعتیاد یا ازدواج را مرور کنید تا شرایط را متوجه شوید.

وی ادامه داد: در این شرایط گفتاردرمانی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. مردم باید تثبیت یا کاهش قیمت‌ها را به چشم دیده و در سفره خود احساس کنند که البته دستیابی به این هدف به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید و به کمک جامعه نیاز است؛ ولی برای همکاری مردم با دولت به وجود عنصر اعتماد عمومی نیاز است که الان به خاطر عملکردهای گذشته، اعتماد مردم به مسئولان کاهش یافته است. برای جذب همکاری مردم به بازسازی اعتماد عمومی نیاز است. یکی از دلایلی که مسعود پزشکیان در انتخابات رای‌ آورد، این بود که مردم احساس کردند او صداقت دارد. حالا هم دولت چهاردهم باید اعتماد مردم را بازسازی کند. دولت با گفتاردرمانی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. گام اول برای جذب همکاری مردم، ایجاد اعتماد آنهاست.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات کشور نه با وفاق و آشتی ملی بلکه با اعتماد عمومی حل می‌شود. اکنون اقشاری که از دولت مطالبه دارند به دلیل نبود اعتماد عمومی، فکر می‌کنند به مطالبات شان نخواهند رسید. اگر اعتماد عمومی به اندازه کافی وجود داشته باشد، این افراد چنین برداشتی نخواهند کرد و حتی وقتی دولت به آنها بگوید درآمد کشور کمتر از هزینه‌هاست، ممکن است برای مدتی مطالبات خود را به تعویق بیندازند تا مشکل کمبود درآمد دولت حل شود.

وی اضافه کرد: برای افزایش اعتماد عمومی هم مسئولان باید با مردم صداقت داشته باشند؛ مثلا در مورد حساسیت افکار عمومی درباره یک کشور باید با مردم صادقانه صحبت کنند که آن کشور در کدام موارد متحد و حامی ما بوده و در کدام مورد علیه منافع ملی ما اقدام کرده است نه اینکه مدام گفته شود که آن کشور دوست ماست.

یوسفیان ملا با اشاره به تاکیدات مسئولان کشور برای مشارکت مردم در بخش تولید داخلی، اظهار کرد: تولید ملی با حرف زدن ایجاد نمی‌شود بلکه به حمایت نظام بانکی و دولت نیاز دارد. در این زمینه یک مثال می‌زنم؛ یک کارخانه آرد، پول حاصل از فروش آرد را بلافاصله دریافت نمی‌کند و بین فروش و دریافت پول ممکن است شش ماه زمان ببرد زیرا آرد باید به نانوایی برسد و نانوا، نان را بفروشد و روند بازگشت پول به کارخانه انجام شود. در این مدت بانک باید به کارخانه تنخواه بدهد تا هزینه‌هایش را بپردازد و وقتی پول گندم به کارخانه بازگشت، کارخانه پول بانک را برگرداند، ولی الان این کار اتفاق نمی‌افتد چون بانک خودش کارخانه آرد یا سیمان دارد و در واقع رقیب کارخانه‌های دیگر است و کسی هم به رقیبش کمک نمی‌کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: مشابه این اتفاق در سایر بخش‌های اقتصادی هم رخ می‌دهد و بانک‌ها به جای بانکداری، کار تجاری می‌کنند. در این شرایط نقشی برای مردم در بخش اقتصادی نمی‌ماند. باید در این زمینه قانون اجرا شود. بانک‌ها نباید وارد تولید شوند بلکه تولید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود و سیستم بانکی و دولت حامی تولیدکننده باشد.

وی در پایان گفت: گام اول برای جذب همکاری مردم، ایجاد اعتماد عمومی است. مردم باید از مسئولان صداقت ببینند تا وارد همکاری شوند بنابراین دولت چهاردهم باید با اقدامات عملی، اعتماد عمومی را افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141306 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اسپوتنیک چند لحظه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]