پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
141412
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

نصیرپور: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تمامی هزینه‌های انتخاباتی خود را منتشر کنند

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه بعد از تشکیل دولت‌ها صحبت‌هایی از سهم خواهی‌های انتخاباتی مطرح می‌شود و به همین دلیل انتظار می‌رود تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ و به خصوص آقای پزشکیان و جلیلی هزینه‌های انتخاباتی خود را در اختیار مردم و نمایندگان قرار دهند.



مجید نصیرپور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم شفافیت در هزینه های انتخاباتی کشور عنوان کرد: هم اکنون فضای رسانه‌ای در جهان و ایران به گونه ای درحال پیشروی است که مردم انتظار دارند اخبار عملکرد مسئولان و فعالیت آنان به درستی به اطلاعشان برسد. این موضوع به اعتمادسازی دولت ها و افزایش رضایت‌مندی مردم و کیفیت حکومت‌ها کمک جدی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در موضوع شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی باید به این نکته توجه کنیم که در کشورهای توسعه یافته میزان مبلغی که افراد و احزاب به نامزدهایی انتخاباتی کمک می‌کنند، به طور شفاف به مردم ارائه می‌شود. این موضوع در حقیقت از جمله قوانین انتخاباتی کشورهای پیشرفته است. به همین دلیل نیز انتخابات در چنین کشورهایی بدون تنش و سهم خواهی برگزار می‌شود. خوشبختانه قانون شفافیت نیز در کشورمان تصویب شده است و مجلس شورای اسلامی نیز در این قدم گام برداشته است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ماه های گذشته انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان برگزار شد و در نهایت آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب انتخاب شد، اما در مورد هزینه هایی که نامزدهای انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ داشتند، هنوز اطلاعات شفاف و دقیقی اعلام نشده است. انتظار داریم که آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب و کسی که همواره به صداقت و شجاعتش معروف است، پیش قدم شود و در قالب سامانه یا موارد دیگر، سه موضوع میزان هزینه‌ها، منابع و اشخاص آن و در نهایت تاثیرگذاری این هزینه‌ها بر روابط میان کاندید موردنظر و شخصی که هزینه کرده است، مشخص شود. البته این موضوع تمامی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و انتظار داریم تمامی این عزیزان هزینه های انتخاباتی خود را به طور شفاف به اطلاع مردم برسانند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قطعا هیچ یک از کاندیداهای انتخاباتی به تنهایی توانایی تامین هزینه های انتخاباتی خود را نداشته است، گفت: همیشه بعد از تشکیل دولت‌ها صحبت هایی از سهم خواهی‌های انتخاباتی مطرم می‌شود و به همین دلیل انتظار می‌رود تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ و به خصوص آقای پزشکیان و جلیلی هزینه‌های انتخاباتی خود را در اختیار مردم و نمایندگان قرار دهند. 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141412 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]