جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ /
141402
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

اجازه نمی‌دهیم از خاک کردستان عراق برای تهدید امنیت ایران استفاده شود

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که اقلیم اجازه نخواهد داد از خاک کردستان عراق برای تهدید امنیت ایران استفاده شود.



به گزارش ایلنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در این دیدار با رئیس جمهور کشورمان ضمن ابراز خوشحالی از سفر پزشکیان به این منطقه، با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد واردات این منطقه از جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: سفر جنابعالی به اقلیم کردستان عراق یک رویداد تاریخی و مهم است. ما علاقمند به گسترش روابط با ایران هستیم و امیدوارم که از این پس شاهد تسریع روند گسترش تعاملات فیمابین باشیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه مردم ما هرگز حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و به خصوص فداکاری‌های شهید سلیمانی در شرایط سخت را فراموش نخواهند کرد، گفت: باور ما این است که انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی هویت ما را احیا کرد و همواره خود را مدیون شما می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان عراق هرگز برای ایران تهدیدی نخواهد بود، برعکس تلاش خواهیم کرد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

بارزانی با اشاره به اینکه حکومت اقلیم کردستان عراق به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است، خاطرنشان کرد: حضور و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به تقویت و تحکیم روابط و تعاملات اقلیم کردستان با حکومت مرکزی عراق کمک کند.

بر اساس گزارش شفق نیوز، بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پزشکیان در اربیل هم مجددا تاکید کرد که اقلیم اجازه نخواهد داد از خاک کردستان عراق برای تهدید امنیت ایران استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ایران و اقلیم کردستان عراق روابط تاریخی و فرهنگی مشترکی با ایران دارند، گفت که در دیدارها با پزشکیان، درباره تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه امنیتی رایزنی کردیم.

بارزانی گفت که تاکید کردیم خاک اقلیم کردستان عراق، به هیچ صورتی، تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: مشکلاتی وجود دارد اما ما قصد حل آن را داریم و اقلیم کردستان آماده تقویت روابط با ایران در همه سطوح است.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141402 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]