چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140993
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

پنج نکته درباره اولین مناظره دونالد ترامپ و کاملا هریس

نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در اولین دیدار خود، بر سر مهاجرت، اوکراین و جنگ غزه به مبارزه پرداختند.



مناظره بین کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با یک دست دادن آغاز شد و با معرفی نامزدها به عنوان رهبران افتضاحی که نباید انتخاب شوند، به پایان رسید.

هریس و ترامپ روز سه‌شنبه به مدت بیش از ۹۰ دقیقه با یکدیگر مناظره کردند، در یک مناظره که در مورد سیاست‌های اساسی سبک و در مورد حملات شخصی سنگین بود.

ترامپ سعی کرد هریس را به عنوان یک نامزد چپ افراطی معرفی کند که سیاست‌های مرزی باز را دنبال می‌کند، فرکینگ را ممنوع می‌کند و اسلحه‌های مردم را مصادره می‌کند. او همچنین تلاش کرد تا او را به رئیس جمهور جو بایدن مرتبط کند و آنها را اساساً یک نوع سیاستمدار معرفی کرد.

هریس با زیر سوال بردن آمادگی ترامپ برای ریاست جمهوری پاسخ داد و او را مایه شرمساری خواند. او همچنین تلاش کرد تا رئیس جمهور سابق را به عنوان موضوع تمسخر برکنار کند. در چند نقطه به نظر می رسید که او خنده خود را در حین صحبت ترامپ فرو می نشاند.

در مجموع، پاسخ‌های هریس منسجم‌تر و متمرکزتر از پاسخ‌های ترامپ بود، اما باید دید که آیا عملکرد مناظره‌ای در رقابت ایجاد می‌کند یا خیر.

با این حال، حتی کارشناسان در کانال های محافظه کار مانند فاکس نیوز مشاهده کردند که به نظر می رسد هریس ترامپ را متعجب ترک کرده است. و در دقایقی بعد از مناظره، تیلور سویفت، ستاره پاپ، حمایت خود را به هریس پیشنهاد کرد.

در اینجا چند نکته از مناظره آمده است – اولین دیدار دو نامزد.

۱-ترامپ مکرراً به مهاجرت استناد کرد

لفاظی های ترامپ در طول مناظره به صورت زیگزاگ در مجموعه ای از موضوعات پخش می شد و به ندرت به موضوعی که در سؤالات ناظران ارائه می شد پایبند بود.

یک لحظه ترامپ درباره اقتصاد صحبت می کرد و لحظه دیگر درباره خطوط لوله صحبت می کرد.

در یک نفس، او در مورد مراقبت های بهداشتی صحبت می کند. در بعد، او مهاجرت را مطرح می کرد. بعد در مورد چیز دیگری صحبت می کرد، بعد دوباره مهاجرت.

ترامپ در طول مناظره برای ماندن در پیام تلاش کرد. پاسخ‌های او فاقد تمرکز بودند و به نظر می‌رسید که او بیشتر نگران ضربه‌های فرود به هریس بود.

او بارها و بارها به مهاجرت بازگشت و امیدوار بود با استناد به سابقه هریس در این موضوع امتیاز کسب کند. او همچنین در چندین مرحله، این دروغ را تبلیغ کرد که مهاجران و پناهندگان هائیتی در اسپرینگفیلد، اوهایو، حیوانات خانگی مردم را می‌خورند. “در اسپرینگفیلد، آنها در حال خوردن سگ ها هستند. مردمی که وارد شدند، دارند گربه ها را می خورند.» مقامات شهرداری این گزارش ها را نادرست خوانده اند.

با این حال، ترامپ همیشه به سبک سخن گفتن پر سر و صدا معروف بوده است، بنابراین مطمئن نیست که رای دهندگان پس از اجرای مناظره روز سه شنبه به او نگاه منفی بیشتری داشته باشند.

۲-هریس حملات به ترامپ را شدیدتر کرد

در همین حال، هریس خارهای نوک تیز را به سمت ترامپ پرتاب کرد و به نظر می‌رسید که زیر پوست او فرو رفته و او را در موارد متعددی «ننگ» خوانده است.

معاون رئیس جمهور همچنین بر جمهوری خواهان و دستیاران سابقی که پس از پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ علیه ترامپ روی آوردند، تاکید کرد.

هریس با وام گرفتن برگی از کتاب بازی ترامپ، نامزد جمهوری خواه را نیز «ضعیف» خواند. او اتهامات ترامپ مبنی بر اینکه جهان به رهبری ایالات متحده خواهد خندید را تغییر داد و آن را متوجه رئیس جمهور سابق کرد.

هریس به ترامپ گفت: «کاملاً کاملاً شناخته شده است که این دیکتاتورها و مستبدان به دنبال این هستند که شما دوباره رئیس جمهور شوید».

او افزود که “بسیار واضح است که می توانند با چاپلوسی و لطف شما را دستکاری کنند، و بسیاری از رهبران نظامی که شما با آنها کار کرده اید به من گفته اند که شما مایه شرمساری هستید”.

با این حال، هر دو دولت جمهوری خواه و دموکرات، روابط نزدیکی با دولت ها و رهبران خودکامه در سراسر جهان داشته اند.

رئیس‌جمهور سابق در تکذیب‌های خود تلاش کرد تا هریس را چپ‌گراتر از آنچه که هست نشان دهد. حتی او را “مارکسیست” خطاب کرد.

ترامپ با اغراق دیگری گفت: «او نقشه ای برای مصادره اسلحه همه دارد. هریس پاسخ داد که او و معاون رئیس جمهور، تیم والز، در واقع صاحبان اسلحه هستند

۳-ترامپ همچنین هریس را به برنامه ریزی برای کاهش بودجه پلیس متهم کرد

هریس به عنوان یک سناتور در سال ۲۰۲۰، از تلاش‌ها برای بررسی مجدد بودجه‌های ادارات پلیس حمایت کرد، اما او خواستار کاهش بودجه پلیس نشده است. دولت بایدن همچنین از افزایش تعداد افسران پلیس در سراسر کشور حمایت کرده است.

در مورد مراقبت های بهداشتی، ترامپ گفت هریس “می خواهد همه تحت بیمه دولتی باشند”. در حالی که هریس قبلاً از مراقبت های بهداشتی جهانی و با بودجه دولتی حمایت می کرد، در حالی که در سال ۲۰۲۰ برای ریاست جمهوری نامزد می شد، موقعیت خود را تغییر داد.

اتهامات ترامپ در این مناظره با استراتژی کلان مبارزات انتخاباتی او که استدلال می کند هریس یک دموکرات چپ افراطی «رادیکال» است، مطابقت دارد. به گفته کارشناسان، این استراتژی برای منصرف کردن رأی دهندگان مستقل از حمایت از او طراحی شده است.

۴-نامزدها خطوط آشنا را در مورد غزه تکرار کردند

هنگامی که از هر دو نامزد در مورد جنگ غزه سؤال شد، هر دو نامزد به نکات معمول صحبت کردند.

هریس گفت که از توافق آتش بس در غزه که منجر به آزادی اسرای اسرائیلی می شود، حمایت می کند، اما او تعهد خود را برای ادامه تسلیح اسرائیل تجدید کرد. او همچنین از راه حل دو دولتی حمایت کرد.

«اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند… و نحوه انجام این کار مهم است، زیرا این نیز درست است که فلسطینیان بیگناه زیادی کشته شده اند – کودکان، مادران. آنچه ما می دانیم این است که این جنگ باید پایان یابد.»

من همیشه به اسرائیل توانایی دفاع از خود را خواهم داد، به ویژه در رابطه با ایران و هر گونه تهدیدی که ایران و نیروهای نیابتی آن برای اسرائیل ایجاد کنند.»

زبانی که او به کار برد، بیانیه‌های قبلی او و دیگر مقامات دموکرات، از جمله در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه اوت را منعکس می‌کند.

ترامپ نیز به نوبه خود بر موضع خود تاکید کرد که اگر او بر مسند قدرت بود، جنگ در خاورمیانه آغاز نمی شد. او همچنین هریس را به داشتن تعصب علیه اسرائیل متهم کرد.

او از اسرائیل متنفر است. در عین حال، به روش خودش، از جمعیت عرب متنفر است، زیرا تمام این مکان قرار است منفجر شود – اعراب، یهودیان، اسرائیل. اسرائیل از بین خواهد رفت.»

علاوه بر این، ترامپ به دروغ ادعا کرد که دولت بایدن تحریم های آمریکا علیه ایران را لغو کرده است.

۵-کاندیداها نظرات متفاوتی در مورد اوکراین داشتند

با گذشت بیش از دو سال از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، حمایت از جنگ به خط جدایی بین دو حزب سیاسی بزرگ در ایالات متحده تبدیل شده است.

بسیاری از جمهوری خواهان از ارائه کمک های بیشتر محتاط هستند، در حالی که دموکرات ها عمدتا از تقویت توانایی اوکراین برای دفاع از خود حمایت می کنند.

این تقسیم بندی در مرحله مناظره روز سه شنبه قابل مشاهده بود. در مورد اوکراین، به نظر نمی رسد که این دو نامزد در یک صفحه قرار داشته باشند.

در حالی که ترامپ گفت برای پایان دادن به مناقشه تلاش خواهد کرد، هریس بر لزوم حمایت از نیروهای اوکراینی برای عقب‌نشینی در برابر تهاجم روسیه تاکید کرد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده باید به فشارهای خود برای پیروزی اوکراین در جنگ ادامه دهد یا خیر، گفت: “من فکر می کنم به نفع ایالات متحده است که این جنگ تمام شود و فقط آن را انجام داده و بر سر یک توافق مذاکره کنیم، زیرا ما باید همه این انسان ها را متوقف کنیم. از نابود شدن زندگی می کند.»

ترامپ استدلال کرد که فقدان رهبری در دولت بایدن به روسیه اجازه داد تا به اوکراین حمله کند.

هریس از بی میلی رئیس جمهور سابق آمریکا برای حمایت کامل از اوکراین انتقاد کرد و گفت که اگر ترامپ روی کار بود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تا کنون در کیف خواهد بود.

او گفت: “درک کنید، متحدان اروپایی ما – متحدان ناتو – بسیار سپاسگزار هستند که شما دیگر رئیس جمهور نیستید و ما اهمیت بزرگترین ارتشی که جهان شناخته است، یعنی ناتو را درک می کنیم.”

/شفقنا

منبع : eslahatnews.com
حتما بخوانید : اپل نقره داغ شد
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140993 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]