پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
140973
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴

نانوایان: افزایش قیمت نان کافی نیست

رئیس کمسیون تخصصی آرد و نان گفت: نانوایان افزایش دست‌کم ۱۰۰درصدی قیمت نان را انتظار داشتند، دولت زیادی دخالت می‌کند.



محمدجواد کرمی، رئیس کمیسیون تخصصی آرد و نان اتاق اصناف ایران در واکنش به تصمیم استانداری تهران برای اعمال تغییراتی در روند فروش اینترنتی نان گفت: اتخاذ تصمیمات این چنینی برآمده از دخالت‌های ناصواب مسئولان دولتی در عملکرد اصناف است؛ این دخالت‌ها در دولت سیزدهم شدت گرفت و یکی از مصادیق آن نصب دستگاه‌های نانینو در نانوایی‌ها و در ادامه آن ارائه گزارش‌های غیرواقعی از صرفه‌جویی در مصرف نان با ایجاد این سامانه است.

وی افزود: همان‌طور که نانینو شکست خورده است طرح جدید استانداری تهران مبنی بر تغییر قیمت نان در فروش اینترنتی با موفقیت روبه‌رو نخواهد شد و راه‌اندازی نانینو تنها این فرصت را به دولت داد که تعداد نان‌های مصرفی مردم را بشمرد و مقایسه آمارها نشان می‌دهد هیچ صرفه‌جویی در آرد و نان پس از نانینو صورت نگرفته است.

مشاور آرد و نان رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: دخالت دولت در فروش اینترنتی نان هم مصداقی دیگر از دخالت نابه‌جای دولت در تولید و عرضه نان است و این دخالت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نانوایی‌ها واحدهای خصوصی هستند و دخالت در امور آنها تنها فرآیند کسب و کارشان را مختل می‌کند، این دخالت در حالی صورت می‌گیرد که مالک نانوایی در تامین مکان، تجهیزات و نیروی انسانی هیچ یارانه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: من عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی نان هستم و نه در اقتصادهای توسعه‌یافته بلکه در اقتصادهایی مانند عراق و افغانستان هم این میزان از دخالت دولت را در واحدهای صنفی نانوایی ندیده‌ام.

کرمی گفت: خریدار اینترنتی در ازای هزینه بیشتری که برای دریافت نان می‌پردازد خدماتی دریافت می‌کند از جمله اینکه زحمت و زمان ایستادن در صف نانوایی را متحمل نمی‌شود و نان را در بسته‌بندی مناسب در منزل تحویل می‌گیرد و مصرف‌کننده در حالی حاضر به پرداخت هزینه مازاد است که گزینه خرید اینترنتی را داوطلبانه انتخاب می‌کند بنابراین این فرآیند دارد بر روال خود انجام می‌پذیرد و دخالت دولت تنها این زنجیره منظم را مختل می‌کند.

وی اظهار کرد: دخالت دولت در تولید و عرضه نان تا جایی پیش رفته که کیفیت و کمیت مصرف کنجد و حتی نوع بانکی که نانوا با آن کار می‌کند را نیز دولت تعیین می‌کند.

رئیس کمیسیون تخصصی آرد و نان اتاق اصناف ایران افزود: تفاوت قیمت نان در خرید فیزیکی و اینترنتی مشوقی برای نانوایان است آن هم در شرایطی که نانوایان از قیمت‌های مصوب نان رضایت ندارند و افزایش اخیر قیمت نان در حالی اتفاق افتاد که قیمت نان حدود چهار سال است تغییر نکرده بود اما در این چهار سال اقتصاد کشور تورم چشمگیری را متحمل شده است و در این شرایط نانوایان افزایش دست‌کم ۱۰۰درصدی قیمت نان را انتظار داشتند.

/ایلنا

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140973 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]