پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
140991
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

رئیس جمهور: وحدت درمیان کشورهای اسلامی منجر به بی‌خاصیت شدن تحریم‌ها خواهد شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان دیدار خود با عبداللطیف جمال رشید بر ضرورت توجه بیشتر بر همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کرد.



به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از سایت دکتر پزشکیان؛ رئیس جمهور خواستار تشکیل کمیسیون‌های تخصص بین دو کشور برای گسترش هرچه بهتر روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شد.
دکتر پزشکیان با اشاره به سابقه دیرین و تاریخی دو کشور ایران و عراق بر ضرورت تشکیل اتحادیه مشترک کشورهای اسلامی تأکید کرد.
وی با اشاره به حرکت به سمت برداشتن مرزهای کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری‌ها و توافق‌های مالی و اقتصادی و توسعه امنیت و ثبات منطقه‌ای بین دو کشور رشد و گسترش یابد.
رئیس جمهور ضرورت وحدت درمیان کشورهای اسلامی که منجر به بی‌خاصیت شدن تحریم‌ها خواهد شد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: وحدت میان کشورهای اسلامی کلید و رمز خشکاندن ریشه تروریسم صهیونیستی خواهد بود.
رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطره شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را گرامی داشت.
عبداللطیف جمال رشید حرکت در مسیر حذف دلار از مبادلات مالی را مورد تأکید قرار داد.
رئیس جمهور عراق از شکل گیری توافق ها و امضای سندهای بیشتر بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق استقبال کرد.
وی نقض حاکمیت ارضی ایران و ترور شهید اسماعیل هنیه و کشتار مردم غزه و فلسطین را محکوم کرد.

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140991 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]