چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140857
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

امضای ۱۵ یادداشت تفاهم بین تهران و بغداد/ قرار بود شهید رئیسی به عراق بروند

به گزارش مشرق، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، پیش از عزیمت به عراق تصریح کرد: سفر دکتر پزشکیان و هیات همراه نخستین سفر خارجی رئیس‌ دولت چهاردهم است. وی با تاکید بر اینکه نخستین سفر به کشوری انجام می‌شود که نزدیک‌ترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران دارد، […]



به گزارش مشرق، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، پیش از عزیمت به عراق تصریح کرد: سفر دکتر پزشکیان و هیات همراه نخستین سفر خارجی رئیس‌ دولت چهاردهم است.
وی با تاکید بر اینکه نخستین سفر به کشوری انجام می‌شود که نزدیک‌ترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: در این سفر ۱۵ یادداشت تفاهم میان دو کشور به امضا خواهد رسید.
عراقچی افزود: قرار بود مرحوم شهید آیت الله رئیسی به این سفر بروند که متاسفانه به دلیل سانحه سقوط هواپیما این امر میسر نشد.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: امیدوارم که این سفر به عمق راهبردی روابط دو کشور وسعت بیشتری دهد و همکاری ما و عراق را وارد مرحله جدیدتری کند.
عراقچی با ابراز خرسندی از روابط گسترده دو کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و مردمیِ اربعین و عتبات، امنیتی و محیط زیستی، اظهار داشت: روابط ایران و عراق در طول تاریخ فراز و نشیب بسیاری داشته است اما به حمدالله در حال حاضر مرزهای ما مرزهای صلح است و ان شالله این سفر به توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک خواهد کرد.
«مسعود پزشکیان» صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، در سفر رسمی سه روزه عازم عراق شد.
این نخستین سفر خارجی پزشکیان به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران است.
رئیس جمهور در این سفر که به دعوت رسمی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق صورت می‌گیرد، علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس جمهور، رؤسای مجلس و دستگاه قضایی و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.
پزشکیان همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.
رئیس جمهور از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140857 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]