پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
140971
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸

پزشکیان و السودانی خواهان توقف نسل کشی در غزه شدند

به گزارش مشرق، براساس بیانیه ای که دفتر نخست وزیری عراق از حال و هوای مذاکرات امروز منتشر کرد تاکید کرده است که دو طرف دیدگاه همسو و منطبق باهم در خصوص لزوم مسوولیت پذیری جامعه جهانی در قبال جنایات جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف نسل کشی در غزه داشتند. براساس […]



به گزارش مشرق، براساس بیانیه ای که دفتر نخست وزیری عراق از حال و هوای مذاکرات امروز منتشر کرد تاکید کرده است که دو طرف دیدگاه همسو و منطبق باهم در خصوص لزوم مسوولیت پذیری جامعه جهانی در قبال جنایات جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف نسل کشی در غزه داشتند.
براساس بیانیه نخست وزیری عراق در این مذاکرات دو طرف ارتقا همکاری های بین دو کشور در راستای منافع و مصالح دو جانبه و همچنین پیگیری کمیسیون عالی مشترک بین عراق و ایران که قرار است در آینده در بغداد برگزار می شود را بررسی کردند.
در این نشست همچنین موضوع همکاری و توافق امنیتی مشترک بررسی شد و مسئله همکاری سازنده در حوزه صنایع پالایشگاهی و انرژی و همکاری بخش خصوصی بین دو کشور به بحث و مناقشه گذاشته شد.
نخست وزیر عراق در این نشست با اشاره به روابط دینی و اجتماعی و تاریخی بین دو کشور همسایه گفت که موقعیت جغرافیایی که دو کشور دارند باعث شده است تا مسئله خطوط ارتباط لوجستیک و حمل و نقل از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.
السودانی در این نشست با اشاره به خط آهن بصره – شلمچه برای انتقال مسافرین گفت که دولت در تکمیل یادداشت های تفاهم و اجرایی کردن آنها جدی است.
رییس جمهور اسلامی ایران نیز با اشاره به عمق مناسبات بین دو کشور و تاثیر ویژه آن بر ثبات در منطقه خاطر نشان ساخت که تهران علاقه مند به کار مشترک و توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور است.
بیانیه تاکید کرده است که این نشست، همسویی و انطباق دیدگاه های مشترک را در خصوص مخالفت با ادامه تجاوزها علیه غزه و اقدامات رژیم صهیونیستی در ناامن کردن ثبات و امنیت در منطقه را نشان داد و دو طرف خواهان مسوولیت پذیری جامعه جهانی در این خصوص و توقف نسل کشی در حق مردم فلسطین شدند.
براساس بیانیه، در پایان این مذاکرت، ۱۴ سند همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، همکاری در زمینه آموزش نیروی متخصص، جوانان و ورزش، تبادل فرهنگی و هنری و آثار تاریخی و آموزش و پرورش، رسانه، ارتباطات و اعزام کاروان های گردشگری دینی، همکاری در زمینه مناطق آزاد بین عراق و ایران و کشاورزی و منابع طبیعی، پست، حمایت اجتماعی، آموزش نیروهای فنی – مهندسی و ارتقا نیروی کار ماهر و همکاری در زمینه اتاق های بازرگانی به امضا رسید.
به نوشته بیانیه سند های همکاری را از جانب عراق وزیران خارجه، بازرگانی و رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق و از طرف ایران وزیران امور خارجه و اقتصاد امضا کردند.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140971 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]