چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140883
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

سفر به عراق در راستای افزایش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی است

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ و پیش از عزیمت به عراق اظهار داشت: به مردم بزرگوار کشورمان سلام می‌گویم، بر اساس سیاست‌هایی که قبلاً اعلام شده و هم‌چنین سیاست اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط صمیمی با همسایگان، به خصوص عراق که از گذشته با ما ارتباطات زیادی داشته […]



به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ و پیش از عزیمت به عراق اظهار داشت: به مردم بزرگوار کشورمان سلام می‌گویم، بر اساس سیاست‌هایی که قبلاً اعلام شده و هم‌چنین سیاست اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط صمیمی با همسایگان، به خصوص عراق که از گذشته با ما ارتباطات زیادی داشته و کشور دوست و مسلمان و همسایه و همکار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ماست و مرکز علم و فرهنگ اسلامی است و روحانیت از آنجا نشأت گرفته است طبیعتاً اولین سفر خارجی دولت چهاردهم می تواند از کشور دوست و برادر عراق باشد.
وی افزود: ما می توانیم با این کشور همکاری‌های زیادی داشته باشیم، توافق نامه‌هایی هم تهیه شده که امضا می‌کنیم.
دکتر پزشکیان با تاکید بر این که تلاشی که مردم و دولت عراق در اربعین داشتند قابل قدردانی است، ادامه داد: در این سفر با مقامات بزرگ عراق در بغداد دیدار می کنیم، به زیارت نجف و کربلا می‌رویم، خیلی دوست داشتم حرم مولا علی(ع) را زیارت کنم.
رئیس جمهور گفت: تلاش ما در این دولت این است سعی کنیم راهی که ایشان در عدالت، اخلاق و وفاق به ما یاد داده اند، بپیماییم و پیمان ببندیم این راه را ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: ما به شهرهای شیعه نشین عراق و بصره می‌رویم، به شهرهای کردنشین اربیل و سلیمانیه نیز سفر می‌کنیم، این سفر، سفر بسیار خوبی در ایجاد ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.
دکتر پزشکیان تصریح کرد: امیدوارم با کشورهای اسلامی که آغاز آن از عراق است، رابطه خوب و صمیمانه و برادرانه داشته باشیم و مشکلاتی که می تواند وجود داشته باشد را به امید خدا از سر راه برداریم.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140883 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]