چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140689
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۵۵

اخبار سیاسی ۱۹شهریور؛ دیدار پزشکیان با سربازان گمنام/تاثیر تمرین «گانری» بر توان رزمی ارتش

«دیدار رئیس جمهور با سربازان گمنام»، «جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر»،‌ «عوارض مسافران پروازهای خارجی» و «مسابقات تیراندازی هوا به زمین (گانری) نیروی هوایی ارتش» از موضوعات مهم خبری نوزدهم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه مسابقات تیراندازی هوا به زمین (گانری) نیروی هوایی ارتش با هدف حفظ آمادگی و ارتقای توان رزمی این نیرو در حال برگزاری است، فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع خلبانان و کارکنان فنی حاضر در مسابقات در جلسه توجیهی این دوره از مسابقات در پایگاه هوایی شهید نوژه خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات در واقع تمرینی است برای کلیه قسمت‌های این نیرو تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. هدف همه ما از برگزاری اینگونه تمرین‌ها، حفظ آمادگی و ارتقای توان رزمی و درنهایت حراست از کشور اسلامی و خدمت به مردم عزیز ایران است.

****

به مناسبت چهلمین سال تاسیس وزارت اطلاعات،‌ رئیس جمهور با سربازان گمنام امام زمان (عج) دیدار کرد.

مسعود پزشکیان در بخشی از اظهارات خود در این دیدار تاکید کرد: اگر کاری کنیم که مردم راضی شوند، این نظام می‌ماند و ولایت حفظ می‌شود. با خدمت به مردم، آنان را جذب کنیم. گره از کار مردم باز کنیم تا بدانند اگر ما باشیم گره از کار آنان باز می‌کنیم. اگر ما باشیم مشکل آنان را بی‌منت حل می‌کنیم. هیچ چیز گویاتر از رفتار ما نیست، پس تلاش کنیم وحدت و انسجام را در کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر چه پیاده کردن افراد از قطار انقلاب راحت است، اما سوار و همراه کردن آنها به هیچ وجه کار راحتی نیست، لذا باید مراقبت کنیم که نتیجه عمل ما به هیچ وجه باعث نشود که کسی بی‌جهت و ناروا از قطار انقلاب پیاده شود.

رئیس جمهور همچنین با حضور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، عدم پایش مصرف و تمرکز بر جلوگیری از عرضه را از اشتباهات صورت گرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر عنوان و تصریح کرد: تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، جلوگیری از توزیع مواد مخدر ناممکن خواهد بود، بنابراین راهکارهای مقابله با مواد مخدر باید مبتنی بر کنترل و کاهش تقاضای مصرف باشد.

جشنواره تعاونی‌های برتر کشور مراسم دیگری بود که امروز پزشکیان در آن شرکت کرد و در بخشی از اظهارات خود در این مراسم، با تاکید بر اینکه ما بر رفتار انسانی در مدیریت‌ها کم‌توجه هستیم، تصریح کرد: آدم‌هایی ترتیب می‌کنیم پرادعا که می‌گویند ما نخبه هستیم اما حاضر نیستند با دو نفر کنار هم کار کنند؛ چشم دیدن رقیب خود را ندارند.

روز چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳ هم قرار است رئیس دولت چهاردهم در اولین سفر خارجی خود به عراق برود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه این سفر فرصتی خواهد بود که زمینه‌های ارتقا و تعمیق مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور در زمینه‌های مختلف بیش از پیش فراهم شود. در حوزه امنیتی دو کشور معتقد به تعمیق ثبات و امنیت در طول مرزهای مشترک و تبدیل مرزها به ثبات و دوستی و دروازه‌های گسترش و رونق همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستند و این به عنوان اولویت مورد توجه دو دولت ایران و عراق است.

در همین ارتباط حجت‌الاسلام وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به عراق دستاوردهای اقتصادی به همراه دارد،‌ گفت: همانطور که عراق می‌تواند بسیاری از نیازهایش را از ایران تامین کند، جمهوری اسلامی ایران هم به عراق به عنوان بازار هدف توجه دارد؛ لذا استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور دستاوردهای خوبی را در آینده به همراه دارد.

محمد مهدی شهریاری عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم معتقد است که موضوع تسهیل‌گری در مبادلات اقتصادی بین ایران و عراق در این سفر باید مورد پیگیری قرار گیرد.

امروز همچنین مراسم تودیع و معارفه محمدمهدی اسماعیلی و سید عباس صالحی وزرای پیشین و فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزارشد.

محمدرضا عارف در اظهارات خود دراین مراسم  با تاکید بر اینکه برخی هنرمندان مشکلاتی دارند که باید از آنها حمایت شود، تصریح کرد: محرمانه نگه داشتن شاخص ها راه حل مشکلات نیست. شاخص ها بیان شود و از مردم کمک گرفته شود. از سویی وضعیت کتابخوانی نگران کننده است. فضای مجازی جانشین کتاب نمی شود، تیراژ برخی کتاب ها خجالت آور است.

****

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بندی از لایحه را تصویب کردند که در آن مجوزی به وزرات راه شهرسازی برای دریافت معادل ۱۰ یورو از مسافران پروازهای خارجی داده می‌شد، ایسنا در گزارشی به بررسی این سوال پرداخته است که اساسا چرا مجلس عوارض ۱۰ یورویی از مسافران پروازهای خارجی را تصویب کرده است.

امروز همچنین غلامرضا تاج‌گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار اصلاح آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و حفظ حقوق مردم در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و جلوگیری از کاهش منابع اعتباری این مناطق شد.

دیوان محاسبات هم در گزارشی از رشد ۱۶۲ درصدی متقاضیان تسهیلات ازدواج در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: افراد در صف تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در پایان مرداد ماه به ترتیب ۳۵۳ هزار و ۹۸۴ نفر و ۴۱۷ هزار و ۵۶۴ نفر هستند که نسبت به افراد در صف پایان سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۶۲ و ۴۸ درصد رشد داشته است.

در جلسات بیست و یکم و بیست و دوم هیات عمومی دیوان محاسبات کشور برای بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ١۴٠٢ نیز تبصره مربوط به عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات حمایت از اشتغال، تولید و دانش‌بنیان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه سیداحمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر  لزوم توجه دستگاه های اجرایی به تذکرات دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: پس از بررسی و تفریغ تبصره ۱۸ قانون بودجه، مشخص شد برخی دستگاه ها به تکالیف خود به خوبی عمل نکرده اند.

****

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید محمود علایی طالقانی،‌ ایسنا در گزارشی تاریخی با عنوان «روزی که آیت‌الله طالقانی «مسجد» را به «مجلس» ترجیح داد» به مرور این موضوع پرداخت که در بخشی از آن آمده است: اولین جلسه مجلس خبرگان قانون اساسی با حاشیه‌هایی همراه بود از جمله نشستن آیت‌الله سید محمود طالقانی بر روی موکت‌های این مجلس و بیان این سخنان که «من دوست داشتم جلسات – مجلس خبرگان قانون اساسی – به جای این کاخ در مسجد برگزار می‌شد. وقتی می‌گوییم که مسجد، جای همه گونه جلسات بحث و بررسی و تصمیم‌گیری سیاسی و نظامی است، عجیب است که خودمان رعایت نمی‌کنیم.»

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140689 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]