پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
140825
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

زارع: اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز در اولویت قرار گیرد

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید بر اینکه باید اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز در اولویت قرار گیرد، گفت که در مجلس صدای مردم خواهیم بود.



به گزارش ایسنا، رحیم زارع نماینده آباده در مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«حاکمیت قانون در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. جای تعجب است که چرا با اتباع غیرمجازی که با جمعیت میلیونی در ایران حضور دارند برخورد جدی نمی شود. مگر مقام معظم رهبری بارها بر حاکمیت قانون تاکید نکرده‌اند؟ اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز باید در اولویت قرار گیرد. در مجلس صدای شما مردم خواهم بود.»

به تازگی دو طرح « الحاق ۵ تبصره به ماده ۱۶ قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران» و « مبارزه با قاچاق انسان، مهاجرین و اعضای بدن و مجازات عبور غیرمجاز از مرزهای کشور» در مجلس اعلام وصول شده که بعد از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه و در صورت تصویب در صحن علنی و تائید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

در طرح مبارزه با قاچاق انسان، مهاجرین و اعضای بدن و مجازات عبور غیرمجاز از مرزهای کشور،‌ ضمن تعریف « قاچاق انسان»، پیش بینی شده که اگر فردی، تبعه بیگانه‌ای که به طور غیرمجاز وارد کشور شده یا به طور غیرمجاز در کشور اقامت دارد را اسکان دهد، مشمول مجازات‌هایی خواهد شد.

در طرح الحاق ۵ تبصره به ماده ۱۶ قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران  نیز مواردی همچون برخورد قانونی با کلیه اتباع غیرمجاز ساکن در ایران و طرد آنها به کشور متبوع خود پیش بینی شده است.

در مجلس یازدهم نیز کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت تصویب شد منتها فرصتی برای بررسی جزییات آن فراهم نشد لذا مجددا در مجلس دوازدهم اعلام وصول شد که در دستور کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرار دارد؛ این طرح نیز در صورت تصویب در صحن علنی و تائید شورای نگهبان،‌ اجرا می‌شود.

اخیرا اسکندر مومنی وزیر کشور درباره ساماندهی مهاجران خارجی گفت: اکنون آمارهای مختلفی از تعداد اتباع خارجی مطرح می شود که قرار است پیمایشی انجام شده و آمار  قابل اطمینان بدست آید.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مهاجران از افغانستان هستند، اظهار داشت: آنها اشتراکات زیادی با ما دارند که رنج های زیادی دیده اند و چند بار در کشور آنها جنگ رخ داده است. آنها افراد با فرهنگ هستند ولی کشور ما توان پذیرش آنقدر مهاجر را ندارد. این حجم از ورود مهاجران تحملش برای کشور ما سخت است. ما برنامه ای داریم تا بدون هیجان، این مساله ساماندهی مناسب داده شود و اولویت کار هم درباره مهاجران غیرقانونی است.

انتهای پیام 

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140825 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]