پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
141103
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

بخشایش: پیشنهاد ایران درباره صلح روسیه و اوکراین نوعی پدری کردن برای جامعه بین‌الملل است

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران درباره طرح صلح روسیه و اوکراین تاکید کرد: ایران با این کار خود نشان‌می‌دهد که جنجال‌هایی که گفته می‌شود ما به روسیه پهپاد و موشک می‌دهیم، صحیح نیست بلکه ما صلح را تقدیم می‌کنیم.



احمد بخشایش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره پیشنهاد ایران برای طرح صلح روسیه و اوکراین با بیان اینکه «این طرح پیام مثبتی دارد» اظهار کرد: این طرح بیان می‌کند چون بریکس حوزه قفقاز، روسیه، ایران هند و آمریکای لاتین را در بر می‌گیرد، پیشنهاد می‌کند که خود بریکس مشکلات اعضای خود را حل کند. یکی از این مشکلات مهم امروز جنگ روسیه و اوکراین است؛ در این جنگ ناتو پشت اوکراین قرار گرفته و روسیه نیز خود را ابرقدرت معرفی می‌کند.

وی تاکید کرد: کاری که ایران کرده نوعی پدری کردن برای جامعه بین‌الملل و به دست آوردن اقتدار و به نوعی نشان دادن این است که ایران کشور صلح دوستی است؛ ایران با این کار خود نشان‌می‌دهد که جنجال‌هایی که گفته می‌شود ما به روسیه پهپاد و موشک می‌دهیم، صحیح نیست بلکه ما صلح را تقدیم می‌کنیم. چون روسیه نمی‌تواند با ناتو به سازگاری برسد، جمهوری اسلامی ایران چنین پیشنهادی را مطرح کرده‌ است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چقدر احتمال دارد پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش طرفین جنگ روسیه و اوکراین قرار بگیرد؟ گفت: اینکه این پیشنهاد به چه میزان مقبول بیفتد به آمریکا و کشورهای عضو ناتو بستگی دارد؛ به هر صورت دو کشوری که در جنگ هستند روزی باید صلح کنند و این صلح نیز نیازمند یک میانجی‌گر است؛ جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد این نقش میانجی‌گر را بازی کند و پدری خود را به نظام بین‌الملل نشان دهد.

بخشایش ادامه داد: فکر نمی‌کنم ایران بتواند میان دو این کشور موازنه و صلح برقرار کند چون اوکراین نمی‌پذیرد؛ چراکه اوکراین خودش تصمیم گیر نیست بلکه از اروپا، ناتو و ایالات متحده آمریکا دستور می‌گیرد و چه بسا استمرار این جنگ نیز ناشی از خواست همین اروپایی‌ها و ناتو باشد تا به نحوی بتوانند روسیه را تضعیف کنند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در نشست روز چهارشنبه کشورهای عضو بریکس با اعلام اینکه «جمهوری اسلامی ایران از هرگونه طرح صلح مورد توافق بین روسیه و اوکراین مانند ابتکار چین و برزیل حمایت می‌کند»، پیشنهاد کرد که بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به این صلح کند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141103 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]