چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
141011
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸

وزارت خارجه انگلیس کاردار ایران را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس با پافشاری بر ادعاهای بی‌اساس درباره ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه، کاردار ایران در انگلیس را احضار کرد.



به گزارش ایسنا، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه امروز چهارشنبه خود اعلام کرد: «کاردار ایران در انگلیس، به دلیل ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه، توسط وزارت خارجه (انگلیس) احضار شده است.»

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «امروز با هماهنگی با شرکای اروپایی و با دستور وزیر امور خارجه، کاردار سفارت ایران در لندن به دفتر امور خارجه احضار شد.»

وزارت خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد: «نظر صریح دولت انگلیس علیه هرگونه انتقال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه اعلام شد. این اقدام از طرف انگلیس، به‌عنوان تشدید خطرناک شرایط تلقی و با پاسخ قابل توجهی مواجه خواهد شد.»

بیانیه وزارت خارجه انگلیس و مطرح شدن ادعای ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه توسط این وزارتخانه، درحالی است که «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران ادعاهای رسانه‌ها و مقام‌های غربی درباره ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را رد کرده است.

روز جمعه بود که روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» مدعی شد مقام‌های آمریکایی، همتایان اروپایی خود را از ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی به روسیه مطلع کرده‌اند.

روز سه‌شنبه نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا رسماً ایران را به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه متهم کرد.

در همین راستا، دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، با بیان اینکه «‏یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند»، نوشت: «ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.»

عراقچی با اشاره به اقدامات خصمانه غرب در اعمال تحریم‌های ضدایرانی در پی این اتهام‌زنی نوشت که «معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟»

او تاکید کرد که «تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند».

آمریکا و تروئیکای اروپایی روز گذشته تحریم‌هایی را علیه ایران و همچنین روسیه به بهانه ارسال موشک‌های بالستیک به این کشور اعمال کردند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ناظر بر لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین را شدیدا محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر موضع شفاف و اعلام شده ایران در قبال مناقشه اوکراین افزود: همان‌گونه که قبلا مورد تاکید قرار گرفت، هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به فدراسیون روسیه از سوی جمهوری اسلامی ایران کاملاً بی‌اساس و کذب است. 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141011 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]