پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
140815
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

تقدیر ارمنستان از نقش مثبت ایران در تحولات قفقاز جنوبی

وزیر خارجه ارمنستان در دیدار معاون وزیر خارجه ایران، ضمن تمایل برای دیدار با همتای ایرانی خود، بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در تحولات قفقاز جنوبی تاکید کرد.



به گزارش ایسنا، «محمدحسن شیخ الاسلامی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، در حاشیه اولین دور «مجمع گفت‌وگوی ایروان» که روز سه‌شنبه در پایتخت ارمنستان افتتاح شد، با «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

در این دیدار، شیخ الاسلامی مراتب سلام‌های گرم «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران را به دولت و ملت ارمنستان ابلاغ و بر اراده دولت چهاردهم مبنی بر حفظ و توسعه سیاست سنتی دوستی و همکاری همه‌جانبه با کشور همسایه و دوست ارمنستان تاکید کرد. 

او همچنین با اشاره به حضور هیات‌های دانشگاهی و اندیشکده‌ای ارمنستان در تهران در ماه‌های اخیر و نیز برگزاری دوره آموزش‌های دیپلماتیک جهت دیپلمات‌های جوان ارمنستان در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، بر آمادگی جهت توسعه همکاری‌ها در حوزه اندیشکده‌ای و آموزشی و نیز اسناد تاریخی تاکید کرد. 

آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران و تاکید بر این که مایل است در اولین فرصت دیدار ۲ وزیر خارجه صورت گیرد، بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی ارمنستان تاکید کرد و ضمن تاکید بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در تحولات قفقاز جنوبی و تقدیر از سیاست‌های تهران در این حوزه، برای تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه اندیشکده‌ای و آموزشی اعلام آمادگی کرد. 

شیخ الاسلامی همچنین در نشست ویژه این مجمع، مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه قفقاز جنوبی را تبیین کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی ضمن تاکید بر «جایگاه ویژه» ارمنستان در سیاست همسایگی ایران، در پی مطرح شدن برخی اظهارات درباره عبور کریدور از خاک ارمنستان، بر اهمیت مخالفت جدی با هرگونه دستورکار پنهانی برای ثبات‌زدایی از منطقه و زمینه‌سازی برای تغییر مرزهای بین‌المللی تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140815 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]