چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140944
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

نیازمند اجرای توافق‌نامه‌های امنیتی بین ایران و عراق هستیم

رئیس جمهور کشورمان گفت: نیازمند اجرای توافق‌نامه‌های امنیتی بین دو کشور هستیم تا با تروریست‌ها و دشمنان مبارزه کنیم. نیازمند توافق‌نامه‌های امنیتی هستیم تا مبارزه با تروریسم داعش و قاچاق مورد تاکید عملی قرار گیرد. در این باره نقاط ضعف توافق‌نامه‌های قبلی مورد بررسی قرار گرفته است.



به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان در نشست خبری مشترک خود با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت: ما اهمیت بر شرایط ژئوپلتیکی ایران و عراق تاکید داریم این امر سبب می‌شود که دو کشور نقطه وصلی بین  آسیا و اروپا  باشند. دو طرف درباره تشکیل کمیته‌ای از کاراشناسان توافق کردند که این کمیته برنامه‌های راهبردی خود را که سبب همکاری‌های بیشتر بین دو طرف خواهد شد، ارائه خواهد داد.

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: برای تحقق این هدف نیازمند اجرای توافق‌نامه‌های امنیتی بین دو کشور هستیم تا با تروریست‌ها و دشمنان مبارزه کنیم. نیازمند توافق‌نامه‌های امنیتی هستیم تا مبارزه با تروریسم داعش و قاچاق مورد تاکید عملی قرار گیرد. در این باره نقاط ضعف توافق‌نامه‌های قبلی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که تصور من این است رسالت کشورهای اسلامی و رسالت خداوند بر ما این است که از هرگونه اختلاف پرهیز کنیم و این مانع از افتادن در دامن آتش خواهد شد، عنوان کرد: به دنبال عراق مستقل و دارای امنیت هستیم. ما به ایجاد فضای امنیت، دوستی و برادری در این کشور تاکید می‌کنیم. اگر در کنار هم باشیم می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140944 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]