چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140737
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۲۶

پزشکیان عازم اولین سفر خارجی شد /به دنبال رابطه صمیمانه و برادرانه با کشورهای اسلامی هستیم

رئیس جمهوری کشورمان در اولین سفر خارجی خود، عازم کشور عراق شد.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «مسعود پزشکیان» صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، در سفر رسمی سه روزه عازم عراق شد.

بنا به روایت ایرنا، این نخستین سفر خارجی پزشکیان به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران است.

رئیس جمهور در این سفر که به دعوت رسمی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق صورت می‌گیرد، علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس جمهور، رؤسای مجلس و دستگاه قضایی و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

پزشکیان همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

رئیس جمهور از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد.

رئیس جمهور: سفر به عراق در راستای افزایش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی است

هچنین مسعود پزشکیان صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ و پیش از عزیمت به عراق اظهار داشت: به مردم بزرگوار کشورمان سلام می‌گویم، بر اساس سیاست‌هایی که قبلاً اعلام شده و هم‌چنین سیاست اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط صمیمی با همسایگان، به خصوص عراق که از گذشته با ما ارتباطات زیادی داشته و کشور دوست و مسلمان و همسایه و همکار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ماست و مرکز علم و فرهنگ اسلامی است و روحانیت از آنجا نشأت گرفته است طبیعتاً اولین سفر خارجی دولت چهاردهم می تواند از کشور دوست و برادر عراق باشد.

وی افزود: ما می توانیم با این کشور همکاری‌های زیادی داشته باشیم، توافق نامه‌هایی هم تهیه شده که امضا می‌کنیم.

پزشکیان با تاکید بر این که تلاشی که مردم و دولت عراق در اربعین داشتند قابل قدردانی است، ادامه داد: در این سفر با مقامات بزرگ عراق در بغداد دیدار می کنیم، به زیارت نجف و کربلا می‌رویم، خیلی دوست داشتم حرم مولا علی(ع) را زیارت کنم.

رئیس جمهور گفت: تلاش ما در این دولت این است سعی کنیم راهی که ایشان در عدالت، اخلاق و وفاق به ما یاد داده اند، بپیماییم و پیمان ببندیم این راه را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: ما به شهرهای شیعه نشین عراق و بصره می‌رویم، به شهرهای کردنشین اربیل و سلیمانیه نیز سفر می‌کنیم، این سفر، سفر بسیار خوبی در ایجاد ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

پزشکیان تصریح کرد: امیدوارم با کشورهای اسلامی که آغاز آن از عراق است، رابطه خوب و صمیمانه و برادرانه داشته باشیم و مشکلاتی که می تواند وجود داشته باشد را به امید خدا از سر راه برداریم.

۲۷۲۷

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140737 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]