سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
140299
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

انتقاد تند و تیز منتجب‌نیا از پزشکیان

فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید که «در برنامه‌های دولت باید تفکر و اندیشه اصلاح‌طلبی موج بزند؛ آقای پزشکیان وعده دادند که من گشت ارشاد را برمی‌دارم، فضای مجازی را باز می‌کنم و فیلترینگ را برمی‌دارم.»



به گزارش شبکه شرق، «رسول منتجب‌نیا» با اشاره به ترکیب کابینه «مسعود پزشکیان» گفت: «مردم رای به تغییر دادند. مردم رای دادند که وزرا تغییر پیدا کنند، کابینه رئیسی تغییر پیدا کند، سیاست‌ها عوض شود. خب وقتی رای به تغییر دادند، چرا ما تغییر ندهیم و بخواهیم آن‌ها را تحت عنوان وفاق ملی بیاوریم.»

«رسول منتجب‌نیا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به اظهارات «مسعود پزشکیان» درباره فیلترینگ و ساماندهی مسئله گشت ارشاد تصریح کرد: «در برنامه‌های دولت باید تفکر و اندیشه اصلاح‌طلبی موج بزند؛ آقای پزشکیان وعده دادند که من گشت ارشاد را برمی‌دارم، فضای مجازی را باز می‌کنم و فیلترینگ را برمی‌دارم. مردم باید این موضوعات را مشاهده کنند. یا نباید وعده بدهی یا اگر وعده دادی باید به آن عمل کنی. امام صادق‌(ع) می‌فرمایند وعده‌ای نده که نتوانی به آن عمل کنی. شما اگر نمی‌دانستید مبسوط الید نیستید، چرا وعده دادید؟ حالا وعده دادید باید به آن عمل کنید، ولو بلغَ ما بَلغ.»

او با اشاره به معنی کمله وفاق ملی، تاکید کرد: «الان حقوقدانان و لغت‌شناسان بیایند نظر بدهند که آیا وفاق ملی یعنی همه تفکرها به هم بریزند؟ یعنی تفکر راست و چپ و میانه و…در دولت حضور داشته باشند و دولت تهِ آن ناپیدا باشد؟ آیا یک چنین چیزی منظور است؟ به قول یکی از اندیشمندان یک وقت می‌گویید اتفاق ملی، یعنی همه اندیشمندان، همه تفکرها جمع شوند و یک اتفاق بزرگی را برای ملت رقم بزنند. این خیلی خوب است. اگر وفاق ملی معنی اتفاق ملی باشد، حرف درستی است.»

او گفت: «اما اگر وفاق ملی یعنی چپ و راست که چند روز قبل در مقابل هم شمشیر کشیدند، بنشینند در کنار هم و بخواهند کاری انجام دهند، بعد هم در زیرمجموعه‌ها، یکی راستی‌ها را بیاورد و دیگری یکی چپی‌ها را بیاورد، این اصلاً جنگل و میدان جنگ می‌شود و نه یک محل وفاق. بنابراین باید اول تعریف وفاق ملی را برای مردم معنا می‌کردید، مسلماً اگر در انتخابات ما می‌گفتیم این کابینه آقای پزشکیان است، خاطرتان جمع باشد، حتی ۱۰ درصد مردم هم رأی نمی‌دادند. مردم رأی به تغییر دادند. مردم رأی دادند که وزرا تغییر پیدا کنند، کابینه آقای رئیسی تغییر پیدا کند، سیاست‌ها عوض شود. خب وقتی رأی به تغییر دادند، چرا ما تغییر ندهیم و بخواهیم آن‌ها را تحت عنوان وفاق ملی بیاوریم.»

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه شما می‌توانستید کابینه اصلاح‌طلبان معتدل تشکیل دهید ولی به آن‌ها بگویید که به دیگران هم بها بدهید، گفت: «به آن جناح هم، ولو که به شما ظلم کردند، ولو این همه امکانات کشور را در ایام انتخابات هدر دادند ولی شما به آن‌ها لطف و محبت کنید. این کار را باید می‌کردید. شما کاری کردید که آن‌هایی که با شما مخالفت کردند چه بسا ذیحق شدند یا طلبکار شدند. می‌گویند ما رأی آوردیم. خب رأیی که در مجلس آوردند که وضعش مشخص است. بنابراین شعار وفاق ملی جواب نیست که بتواند مردم را قانع کند. ما دائماً از صبح تا شب تلفنی و حضوری مورد اعتراض مردم هستیم و می‌گویند شما بودید که به صحنه آمدید و ما را وادار کردید که رأی دهیم.»

منبع:

خبر آنلاین

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140299 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]