سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
140097
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۱۲

پزشکیان: پیاده‌کردن افراد ‌از قطار انقلاب راحت است

مسعود پزشکیان روز شلوغی را دیروز از سر گذراند؛ با کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات به مناسبت تقدیم حکم وزیر اطلاعات دیدار داشت و در ادامه میهمان برنامه جشنواره تعاونی‌های برتر کشور بود و درنهایت هم در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر حاضر شد. البته حضورش در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور، با حاشیه قطع برنامه زنده و به صدا درآمدن آژیر خطر همراه شد.



شرق: مسعود پزشکیان روز شلوغی را دیروز از سر گذراند؛ با کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات به مناسبت تقدیم حکم وزیر اطلاعات دیدار داشت و در ادامه میهمان برنامه جشنواره تعاونی‌های برتر کشور بود و درنهایت هم در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر حاضر شد. البته حضورش در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور، با حاشیه قطع برنامه زنده و به صدا درآمدن آژیر خطر همراه شد. این برنامه به صورت زنده در حال پخش بود اما پخش زنده این برنامه برای دقایقی به علت به صدا درآمدن آژیر سالن محل برگزاری متوقف شد و تیم حفاظت، رئیس‌جمهور را از سالن خارج کرد و پس از رفع مشکل، مسعود پزشکیان مجددا به محل برگزاری این مراسم بازگشت که با تشویق حاضران این مراسم همراه شد. در همین راستا پس از رفع مشکل در سالن برگزاری، مجری برنامه نیز اظهار کرد: ما همگی شاهد خونسردی رئیس‌جمهور هنگام این اتفاق بودیم و دیدم ایشان برخلاف میل باطنی و از آنجایی که اهل پروتکل نیستند، به اجبار سالن را ترک کردند.

پیاده‌کردن افراد از قطار انقلاب راحت، اما سوارکردن آنها سخت است

در ابتدای برنامه‌های دیروز رئیس‌جمهور، او مراسم معارفه وزیر اطلاعات را داشت و در دیدار با کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات گفت: اگر رانت‌خواری و گروه‌بازی کردیم، هر قدر هم حرف‌های خوب بزنیم، مردم عمل ما را می‌بینند و به حرف‌های ما توجهی نخواهند کرد. رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه باید با تمام وجود باور کنیم که می‌خواهیم و می‌توانیم بهترین در منطقه باشیم، افزود: ما قرار بود بر‌اساس سند چشم‌انداز به جایگاه اول منطقه برسیم، اما امروز باید از خود بپرسیم آیا راهی که در حال پیمودن آن هستیم، ما را به این هدف می‌رساند؟پزشکیان با بیان اینکه اگر هدف را دقیق بشناسیم، راه‌های رسیدن به آن را پیدا خواهیم کرد، اظهار کرد: ما نباید به دنبال این باشیم که افراد نزدیک به خودمان در مناصب مختلف قرار بگیرند، بلکه باید به دنبال آن باشیم که توانمندترین افراد برای اجرای تکالیف سند چشم‌انداز و سیاست‌ها و قانون برنامه روی کار بیایند؛ اگر فردی در منصبی قرار گرفت که توان اجرای مسئولیت‌ها و وظایف آن منصب را نداشت، آیا حضور او خدمت به کشور است یا خیانت؟! رئیس‌جمهور تأکید کرد که اگرچه پیاده‌کردن افراد از قطار انقلاب راحت است، اما سوار و همراه‌کردن آنها به‌هیچ‌وجه کار راحتی نیست، بنابراین باید مراقبت کنیم که نتیجه عمل ما به‌هیچ‌وجه باعث نشود که کسی بی‌جهت و ناروا از قطار انقلاب پیاده شود. پیش از سخنان پزشکیان، وزیر اطلاعات در اظهاراتی ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه ربیع، گزارشی از تلاش‌ها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) ارائه داد. در پایان این مراسم رئیس‌جمهوری حکم وزارت اطلاعات دولت چهاردهم را تقدیم سید اسماعیل خطیب کرد و با حضور پزشکیان و وزیر اطلاعات از خانواده سه نفر از شهدای وزارت اطلاعات تقدیر شد.

هر‌کسی را با یک بهانه کنار گذاشتیم تا خودمان رئیس بشویم

پزشکیان با تأکید بر اینکه ما بر رفتار انسانی در مدیریت‌ها کم‌توجه هستیم، گفت: آدم‌هایی تربیت می‌کنیم پرادعا که می‌گویند ما نخبه هستیم اما حاضر نیستند با دو نفر کنار هم کار کنند و چشم دیدن رقیب خود را ندارند. مسعود پزشکیان در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور اظهار کرد: اینکه ۲۰ سال است حرف زدیم ولی به جایی نرسیده‌ایم، مشکل چیست؟ چرا در مواردی خوب و در مواردی بد هستیم؟ چطور می‌توانیم این تجربه را منتقل کنیم؟ او افزود: من رئیس دانشگاه بودم و فکر می‌کردم مدیر کسی است که پول بیاورد و خرج کند. به مدیران بالادست گفتم به ما پول دهند و گفتند ۴۰ یا ۶۰ میلیون می‌دهیم که بعد از چند ماه تلاش چهار میلیون پول دادند و خیلی به من برخورد و فکر کردم از آنان چشم‌پوشی کنم و کار را خودم و با مشارکت مردم پیش ببرم که به ساخت ۶۰۰ خانه بهداشت رسید. پزشکیان اظهار کرد: ما اگر بتوانیم وحدت کنیم و مشارکت مردم را جلب کنیم، موفق می‌شویم. جنگ با پول دولت و لشکر و ارتش به جایی می‌رسید؟ مردم بودند که اداره کردند و با رفتن همین مردم عادی به جبهه‌ها توانستیم از وجب به وجب خاک این کشور دفاع کنیم. امروز در آب و برق و گاز مشکل داریم اما دائم مشکل را به گردن دیگری می‌اندازیم. رئیس‌جمهوری یادآور شد: اگر یک جامعه تقوا داشته باشد، بی‌آب و بی‌کشت نمی‌ماند. مشکل ما از اختلافات است که باید آنها را حل کنیم. اگر ستایش می‌کنیم، غیر از خدا کسی را ستایش نکنیم و اگر قرار است نقد کنیم، خودمان را نقد کنیم. مشکل خود ما هستیم، نه کسی دیگر. او گفت: برخورد ما با مردم و مشتری به آمریکا و تحریم‌ها ربط دارد؟ اگر به آن کسی که به من رجوع می‌کند که خدمات مختلف بهداشتی و درمانی و آموزشی و دیگر موارد را به او بدهم اما من درست رفتار نکنم، این به تحریم‌ها مربوط است؟

پزشکیان ادامه داد: کسانی که سر کار می‌گذاریم و به آنان پست می‌دهیم، براساس توازن و عدالت و شایستگی است؟ اگر به نخبگان و کارشناسان احترام می‌گذاشتیم، آیا به اینجا که امروز هستیم، می‌رسیدیم؟ نه. به یکی گفتیم تو از خارج آمده‌ای، به دیگری گفتیم با فلانی دوست هستی و هر‌کسی را با یک بهانه کنار گذاشتیم تا خودمان رئیس بشویم. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آموزش تئوری صرف نیست. در خارج از کشور صرفا به نمره کاری ندارند بلکه کافی است که یک توصیه انسانی درباره او وجود داشته باشد یا یک گزارش از رفتار غیرانسانی او وجود داشته باشد. دیگر در هیچ‌کدام از سازمان‌ها امکان حضور ندارد. پزشکیان با تأکید بر اینکه ما بر رفتار انسانی در مدیریت‌ها کم‌توجه هستیم، تصریح کرد: آدم‌هایی تربیت می‌کنیم پرادعا که می‌گویند ما نخبه هستیم اما حاضر نیستند با دو نفر کنار هم کار کنند و چشم دیدن رقیب خود را ندارند.

معضل اعتیاد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه

رئیس‌جمهور همچنین دیروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، معضل اعتیاد را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه و زمینه‌ساز اکثر جرائم و مفاسد اجتماعی عنوان کرد و با تأکید بر ناکارآمدی شیوه‌های اجراشده برای مقابله با این معضل در کشور طی سال‌های گذشته گفت: مشاهده آمار و نتایج شیوه‌های موفق اجراشده در زمینه مقابله با قاچاق و کاهش مصرف مواد مخدر در برخی کشورها نشان می‌دهد با وجود تلاش‌ها و زحمات بسیاری که در این زمینه در کشور انجام شده، همچنان با شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و این مهم بازنگری و تغییر در روش‌ها با نگاهی به تجربیات موفق انجام‌شده در دیگر نقاط جهان را ضروری می‌کند. رئیس‌جمهور نبود پایش و کنترل تقاضای مصرف و تمرکز بر جلوگیری از عرضه را ازجمله اشتباهات رخ‌داده در زمینه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، جلوگیری از توزیع و عرضه مواد مخدر ناممکن خواهد بود؛ بنابراین راهکارهای مقابله با مواد مخدر باید مبتنی بر کنترل و کاهش تقاضای مصرف باشد. پزشکیان شناسایی جمعیت در معرض خطر ابتلا به اعتیاد، توسعه پیشگیری و آموزش به این قشر، تحت پوشش قراردادن مبتلایان با هدف کنترل، کاهش مصرف و درمان و در نهایت توانمندسازی آنها برای بازگشت به جامعه را ازجمله راهکارها و روش‌های موفق تجربه‌شده در مقابله با مواد مخدر دانست و با تأکید بر اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز بهداشت در این زمینه گفت: اگر مراکز بهداشت سراسر کشور، در قالب برنامه‌ای مدون و منسجم، افراد مبتلا به اعتیاد در جامعه هدف خود را به طور دقیق شناسایی و به منظور کنترل و کاهش مصرف،‌ آنها را تحت پوشش قرار دهند، علاوه بر کنترل تقاضا و درمان تدریجی معتادان، ‌توزیع و عرضه مواد مخدر نیز به‌شدت کاهش خواهد یافت. رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر اهتمام ویژه دولت به ارائه خدمات مددکاری به افراد مبتلا به اعتیاد در جامعه تصریح کرد:‌ این افراد برای نجات و رهایی از این شرایط نیازمند کمک ما هستند و دولت نیز در این زمینه خود را مسئول و موظف می‌داند و قطعا اقدامات لازم را برای درمان، ایجاد اشتغال و تأمین معیشت و زندگی آنها انجام خواهد داد.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140097 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]