سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
140435
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

در محیط کار مدفوع خود را حبس نکنید!

سازمان بهداشت استرالیا نه‌تنها از کمپین «مدفوع کردن سر کار اشکالی ندارد» حمایت کرده، که از شهروندان خواسته است برای عادی‌سازی این اتفاق تلاش کنند.



ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

از فرانسه و محاکمه پدر خانواده پلیکوها شروع می‌کنیم؛ سپس به استرالیا و کمپین عجیبی که راه انداخته‌اند، می‌رویم و در آخر نیز، علت عدم تحقق آرزوی خانم «سلنا گومز» را بررسی می‌‌کنیم.

پرونده پلیکوها در فرانسه؛ از پدر دلسوز تا شوهر خودمحور

دادگاه «دومینیک پلیکو»ی ۷۱ ساله وارد هفته دوم خود شده است؛ او شوهری است که طی یک دهه، به همسرش مخدر می‌‌خورانده تا مردانی دیگر به او تجاوز کنند. این ماجرا، فرانسه را بسیار متاثر کرده است.

در جلسه اخیر دادگاه پلیکو، کارشناسان رفتارهای دومینیک را بررسی کرده‌اند. برخی کارشناسان می‌گویند او شخصیتی دوگانه دارد؛ پدری دلسوز، اما در مقابلِ همسرش سرسخت بوده و خواسته‌های عجیبی داشته است.

کارشناسی دیگر می‌گوید دومینیک فردی خودمحور است و از وادار کردن دیگران به انجام خواسته‌هایش و نگاه کردن به آن لذت می‌برد. تجربه تلخ تجاوز در کودکی در بروز این رفتارها در آقای پلیکو بی‌تاثیر نیست.

استرالیا؛ توالت رفتن در محیط کاری را عادی‌سازی کنید!

سازمان بهداشت استرالیا نه‌تنها از کمپین «مدفوع کردن سر کار اشکالی ندارد» حمایت کرده، که از شهروندان خواسته است برای عادی‌سازی این اتفاق تلاش کنند. 

به نظر می‌رسد، مدفوع کردن در ساعات کاری و محل کار با توجه به انتشار بو و صدا برای استرالیایی‌ها، تابو است. اما نگه داشتن و بی‌اعتنایی به عمل دفع هم باعث شده بیماری‌های روده و بواسیر در آنها بروز کند.

سازمان بهداشت برای حل این معضل از کمپین بامزه «مدفوع سر کار اشکالی ندارد» حمایت کرده است. این روزها در انواع پلتفرم‌ها در استرالیا کلیپ‌های منتشر شده که همه مشغول دعوت از هم برای مدفوع کردن هستند.

آمریکا؛ شکایت گروه نوارهای سفید از ترامپ

گروه موسیقی نوارهای سفید از «دونالد ترامپ» بابت استفاده از یکی از ترانه‌ها شکایت کرده است. کمپین ترامپ بدون اجازه ترانه «ارتش هفت ملت» را در کلیپی تبلیغاتی به کار گرفته است.

پس از انتشار این کلیپ گروه نوارهای سفید شکایت خود را مطرح کرده است، اما هنوز ترامپ و وکلایش واکنشی نشان نداده اند. وکلا می‌گویند اسناد اتهامات به دست آنها نرسیده است.

«جک وایت» و «مگ وایت» اعضای گروه موسیقی نوارهای سفید در پی این هستند تا خسارتی کلان از ترامپ و تیم تبلیغاتی‌اش دریافت کنند. آنها می‌گویند کمپین ترامپ احترامی برای حقوق مولف قائل نیستند.

قرنطینه کووید؛ مغز دخترها بیشتر از مغز پسرها پیر شد!

پروفسور «پاتریشیا کوهل» یکی از مدیران موسسه یادگیری و علوم مغزی دانشگاه واشنگتن از نتایج یک تحقیق بسیار غافل‌گیر و شوکه شده است؛ تفاوت فاحش تاثیر قرنطینه کووید بر مغز دخترها و پسرها.

این تحقیق با هدف بررسی تاثیر همه‌گیری بر یادگیری و مغز افراد صورت گرفته است. محققان اسکن‌های متفاوتی از مغز دختران و پسران نوجوان را در دوران همه‌گیری با داده‌های قبل از همه‌گیری تهیه کرده اند.

آنها متوجه شده‌اند مغز دختران نوجوان در دوران قرنطینه به اندازه ۴ سال زودتر از دوران پیش از همه‌گیری پیر شده است. اما مغز پسرهای نوجوان تنها به انداز یک سال پیرتر شده است.

آرزوی مادر شدن سلنا گومز؛ او به آرزوی‌اش نمی‌رسد

بازیگر و خواننده سرشناس هالیوودی سرانجام فاش کرد نمی‌تواند به آرزویش برسد. «سلنا گومز» در مصاحبه‌ای می‌گوید دوست دارد بچه‌دار و مادر شود، اما این آرزو خطرناک است.

سلنا گومز می‌گوید بارداری نه‌تنها برای خودش، که برای جنین هم ضرر دارد و به توصیه پزشکان نباید باردار شود. او همیشه دوست داشته در ۳۵ سالگی مادر شود.

او چندان درباره مشکلات پزشکی خود صحبت نکرده، اما یک بار در سال ۲۰۱۵ معلوم شد خانم گومز، به نقص سیستم ایمنی مبتلاست و همچنین دوره‌هایی از افسردگی و اضطراب را پشت سر گذاشته و دارو مصرف کرده است.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140435 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]