سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
140245
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۵

گشت‌های مشترک نظارت بر اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در استان آذربایجان غربی تشکیل شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تشکیل گشت‌های مشترک نظارت بر اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برای اولین بار در استان آذربایجان غربی با همکاری شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان خبر داد.



به گزارش ایلنا، حسن بابایی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت از تشکیل گشت‌های مشترک نظارت بر اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: طی سفر استانی و پایش میدانی اجرای این طرح در آذربایجان غربی و در دیدار با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان مقرر شد با تصویب شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، گشت‌های مشترک ثبت و دادگستری جهت نظارت بر اجرای این قانون از سوی مشاورین املاک تشکیل و مصوبات این شورا جهت الگوبرداری به تمامی استان‌ها نیز ارسال گردد.

بابایی با اشاره به نکات فنی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول گفت: مشاورین املاک و کانون‌های سردفتری به عنوان پیشخوان‌ها و تسهیل کنندگان اجرای این قانون، نقش مهمی بر عهده دارند و سازمان ثبت نیز اتصال مشاورین املاک به سامانه «کاتب» و سامانه «ثبت الکترونیک اسناد» را به عنوان اولویت اصلی خود قرار داده و لازم است مدیارن کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها با ایفای نقش محوری و فعالانه، اجرای دقیق این قانون مهم را پیگیری و نظارت کنند.

وی به سفر هفته گذشته رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر و اهدای اسناد شهر «آب پخش» پس از ۷۰ سال با رفع موانع مالکیتی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم ظرف یک ماه آینده مشکل اسناد مردم بومی جزیره خارک نیز حل و فصل و اسناد آن‌ها صادر شود.

لزوم بازنگری در میزان واقعی مساحت اراضی کشاورزی در استان‌ها با نظارت دفتر بازرسی سازمان ثبت و تقدیر از مشارکت مدیران و کارکنان سازمان ثبت و کانون‌های سردفتری در تهیه و توزیع نیاز‌های مصرفی دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور و برنامه ریزی جهت احداث مدارس کوچک در برخی روستاها، از دیگر مواردی بود که از سوی رئیس سازمان ثبت در این جلسه عنوان شد.

در ابتدای این جلسه، نادر کارگر مدیرکل بازرسی و محمد علی فلاح مدیرکل کاداستر سازمان ثبت نیز گزارشی از بررسی‌ها و بازدید‌های فنی در سفر اخیر رئیس سازمان ثبت به استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان ارائه دادند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140245 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]