سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
140179
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۳۴

شهرکی: دولتمردان وارد حاشیه‌سازی‌ها نشوند

نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در توصیه‌ای از دولتمردان خواست تا حواس‌شان به تجربیات ارزشمند مردم از عملکرد ۱۳ دولت گذشته باشد و وارد حاشیه سازی‌ها نشوند.



فرهاد شهرکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گذشت کمتر از ۲۰ روز از رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: وزرای دولت چهاردهم قریب به دو الی سه هفته‌ای است که از مجلس رای اعتماد گرفتند و پیام مجلس نیز همراهی با آقای رئیس جمهوری بود که خودش نیز از خانواده مجلس بود تا او بتواند با تیمی که معرفی کرده از ابتدا کار خود را با قدرت شروع کند.

حاشیه‌سازی‌هایی که عده‌ای انجام می‌دهند همیشه مردم را به رنج می‌اندازد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ملت ایران از دولت‌های مختلف تجربیات نسبتاً ارزشمندی کسب کرده‌اند»، اظهار کرد: موضوعی که همیشه مردم را به رنج می‌اندازد حاشیه‌سازی‌هایی است که عده‌ای انجام می‌دهند؛ یکسری اتاق‌های فکر علیه دولت ایجاد می‌شود که به هیچ عنوان از منافع و مصالح مردم نیست بلکه ناشی از فشارهایی با اهداف دیگری است و متاسفانه نیز بعضاً باعث شده که اتفاقات نامیمونی برای کشور رقم بخورد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

معصومی: انتقاد از دولت نوپا سنگ اندازی است

دولت‌مردان وارد حاشیه سازی‌ها نشوند

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت پرهیز دولت از وارد شدن به حاشیه سازی‌ها، عنوان کرد: در گذشته بعضاً برخی از دولتی‌ها و برخی از وزرا وارد این بازی‌های حاشیه‌ای شدند که این مسأله کار را خراب کرده است؛ این وزرا خواسته یا ناخواسته از اهدافی که وظیفه سازمانی آنها بوده و بر اساس قانون مأموریت آنها بوده دور شدند و همین امر نیز موجب شده که هزینه پرداختن به حاشیه‌ها از طرف نهادهای دولتی را مردم بدهند. شرایطی که در ابتدای دولت چهاردهم داریم شرایطی است که بنا به دلایلی هیچ فرد منصفی نمی‌تواند از آن دفاع کند اما بخشی از آن به دلیل حاشیه‌سازی‌ها و پرداختن به آنها بوده است. توصیه‌ای که به عنوان نماینده مردم به دولت دارم این است که حواس‌شان به این تجربیات ارزشمند باشد و وارد حاشیه سازی‌ها نشوند.

هرگونه صحبت درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی قبل از کار کارشناسی حاشیه‌سازی است

شهرکی همچنین درباره حاشیه‌سازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین گفت: آقای رئیس جمهور بارها بر کار کارشناسی و عالمانه تاکید کردند که موضوع بسیار ارزشمندی است؛ یکی از مواردی که از روز نخست در دولت بحث شد این بود که قیمتی که برای حامل‌های انرژی داده می‌شود با هزینه‌ تمام شده آن هم‌خوانی ندارد که حرف درستی است اما نکته بعدی که وجود دارد این است که در آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی یا هر تصمیم دیگری باید کار کارشناسی صورت بگیرد؛ من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون انرژی می‌گویم که تا این لحظه نه با مجلس و نه با کمیسیون انرژی در این زمینه صحبتی نشده است. باید کاری کارشناسی با همکاری نمایندگان انجام و این مسائل باید در لایه‌های اتاق‌های فکر و تخصصی در ابعاد مختلف بررسی شود و زمانی بر زبان دولت‌مردان ما در سطوح مختلف برود که پشت قضیه کار علمی و پژوهشی شده باشد؛ هرگونه صحبتی قبل از اینکه این اتفاقات بیفتد، حاشیه سازی است.

امیدوارم دولت از تجربیاتی که در ۱۳ دولت گذشته داشتیم، درس بگیرد

نماینده مردم زابل با تاکید بر اینکه امیدوارم دولت از تجربیاتی که در ۱۳ دولت گذشته داشتیم و مردم هزینه آن را با پوست و گوشت خود پرداختند، درس بگیرد، افزود: من به عنوان نماینده منطقه سیستان که از مناطق حاشیه‌ای و دور از مرکز کشور است می‌گویم که اثرات کوچکترین تنشی که در پایتخت اتفاق می‌افتد با فاصله گرفتن از مرکز بیشتر می‌شود؛ مثلاً اگر در پایتخت یک حرف یا اتفاق ملی یا بین‌المللی ۱۰ درصد باعث گران‌تر شدن کالا یا خدمتی می‌شود، این درصد افزایش در مناطق حاشیه‌ای به حتی ۵۰ درصد نیز می‌رسد؛ بر همین اساس ما مسئولان باید دقت کنیم که کلام یا صحبت ما خواسته یا ناخواسته بیشترین ضربه خودش را به قشر محروم جامعه می‌زند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

نصیبی در واکنش به حاشیه‌سازی‌ها علیه دولت: باید به دولت فرصت داد

بپذیریم که هرگونه صحبت حاشیه‌ای به نفع مردمی که از آنها دم می‌زنیم، نیست

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان همچنین درباره منشأ حاشیه‌سازی‌ها علیه دولت عنوان کرد: صحبت من با هر عزیزی که ایرانی است با هر فکر و تفکری که دارد این است که دولتی سر کار آمده که ممکن است با افکار و روحیات همه افراد جامعه هم‌خوانی نداشته باشد اما باید بپذیریم که در یک رقابت سالم افکار مختلف آمدند و افکار و صحبت‌های آقای پزشکیان مورد پذیرش مردم قرار گرفت؛ باید به عنوان یک ایرانی بپذیریم که هرگونه صحبت حاشیه‌ای به نفع مردمی که از آنها دم می‌زنیم، نیست. دو یا سه هفته است که وزرا انتخاب شدند؛ باید فرصت داده شود تا دولت عملکردی داشنه باشد و سپس هم مجلس به عنوان ناظر به وظیفه خود عمل کند؛ مردم مطمئن باشند که نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف دولت در کمیسیون‌های تخصصی انجام می‌شود. مثلاً درباره نابسامانی‌هایی که در برخی از نقاط در ایام تعطیلات و سفرهای تابستانی اتفاق افتاد، قطعاً باید نهادهای مختلف حضور پیدا کنند؛ مسئولیت این مسائل با وزیری که تازه رای اعتماد گرفته نیست اما وزیر مربوطه باید رصد کند که چه بخشی از وزارتخانه کم کاری کرده است چراکه وزیر عوض شده اما مجموعه که سر جای خودش هست و آنها باید پاسخگو باشند.

صاحب کلام و نوشتاری که از انصاف خارج باشد، نمی‌تواند دوست دار واقعی مردم باشد

شهرکی تاکید کرد: خواهش من این است که همه افراد اعم از کسانی که احساس می‌کنند مسائل باید به گونه دیگری رقم می‌خورده، به دولت فرصت دهند و حرف‌ها و نوشتار آنها موجب لطمه دیدن مردم نشود؛ هر عزیزی با هر تفکری دانسته یا نادانسته در این فرصت کوتاه وارد قضیه شود، دوست‌دار مردم و محرومین جامعه نیست. هر کلامی که به زبان آورده شود یا هر نوشته‌ای که نوشته شود و از انصاف خارج باشد، تیشه زدن به ریشه مردم است و صاحب آن کلام یا نوشتار نمی‌تواند دوست دار واقعی مردم باشد و شاید ممکن است که او دنبال تسویه حساب است یا اینکه شاید می‌خواهد مردم را تنبیه کند که چرا من یا افکار من مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه «باید به دولت اجازه دهیم که عملکردی داشته باشد»، اظهار کرد: در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ما به وظیفه نظارتی خود عمل خواهیم کرد و مردم بدانند که در نهادهای نظارتی آنچه که به نفع مردم است، انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140179 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]