چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140513
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

کاخ سفید: بهره‌مندی ایران از فناوری روسیه برای خاورمیانه خطرناک است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اتهامات درباره روابط دفاعی ایران و روسیه را تکرار کرد.



به گزارش ایسنا،‌ «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه و در یک نشست خبری با تکرار اتهامات درباره روابط دفاعی ایران و روسیه و اعلام این که آمریکا افراد و نهادهای روسی را در این ارتباط تحریم خواهد کرد، به اظهار نظر درباره برخی دیگر از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله مذاکرات آتش‌بس غزه، تنش‌ها در کرانه باختری و مذاکرات صلح اوکراین پرداخت.

کربی با تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین گفت که تحریم‌های مرتبط با این موضوع، طی ساعات آتی اعمال خواهد شد که پروازهای تجاری بین انگلیس، شهرهای اروپایی و ایران را محدود خواهد کرد.

همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

این مقام کاخ سفید گفت: آمریکا و متحدان آن همچنین افراد و نهادهای ایرانی و روسی را که در تحویل تسلیحات، از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک نقش دارند،‌ تحریم خواهند کرد.

او در ادامه مدعی شد: ده‌ها تن از کارکنان نظامی روسیه در ایران برای استفاده از سامانه‌های کوتاه‌برد بالستیک آموزش دیده‌اند.

این مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین درباره شراکت دفاعی ایران و روسیه گفت: امکان بهره‌مندی ایران از فناوری روسی برای خاورمیانه خطرناک است.

او افزود: ما در صورتی که حس کنیم تحریم‌های اضافی نیاز است، وارد عمل خواهیم شد.

این اتهام‌زنی به ایران از سوی آمریکا در حالی مطرح می‌شو که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت: جای تاسف است که برخی از طرف‌ها که خود بخشی از جنگ و نزاع در بحران اوکراین هستند، با انگیزه‌های سیاسی، اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. ما در موضوع اوکراین بخشی از جنگ و نزاع نیستیم و و بارها تاکید کرده‌ایم که راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این بحران می‌دانیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ما ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقش ایران برای صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ در بحران اوکراین را قویاً رد می‌کنیم و این اتهامات و ادعاها را ناشی از منویات سیاسی طرف‌هایی می‌دانیم که این اتهامات را مطرح می‌کنند.

کربی همچنین گفت که خطر اشتباه محاسباتی درباره موشک‌هایی که به خارج از اوکراین اصابت می‌کنند،‌ وجود دارد.

درگیری‌ها در کرانه باختری

کربی که کشورش به حمایت تمام‌عیار دیپلماتیک، مالی و تسلیحاتی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌پردازد که طی روزهای اخیر به کرانه باختری نیز گسترش یافته است، گفت: ما به دقت، ناظر تحقیقات جنایی اسرائیل درباره کشته شدن یک زن آمریکایی در کرانه باختری هستیم.

رژیم صهیونیستی اخیرا، با ادعای عملیات ضد تروریسم عملیات ۱۰ ‌روزه‌ای را در مناطقی از کرانه باختری، از جمله جنین و تولکرم انجام داد که آسیب زیادی به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد کرده و چند تن از غیرنظامیان نیز طی تیراندازی‌های کورکورانه نظامیان صهیونیست جان باختند.

«عایشه نور» شهروند آمریکایی-ترکیه‌ای نیز در کرانه باختری و در پی شلیک تک‌تیراندازهای رژیم صهیونیستی جان باخت.

آتش‌بس در جنگ غزه

او درباره مذاکرات توافق آتش‌بس در جنگ و تبادل اسرا گفت: هنوز در حال کار بر روی طرح پیشنهادی‌مان هستیم که منجر به آزادی اسرای اسرائیلی و نهایی کردن توافق آتش‌بس خواهد شد.

انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه جمهوری‌خواهان

کربی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت که مقامات حزب جمهوری‌خواه در حال پیش بردن تئوری‌های توطئه «نژادپرستانه‌ای» علیه جمعیت مهاجران هائیتی در آمریکا هستند.

مذاکرات صلح اوکراین

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که «آنتونی بلینکن» در سفر به اوکراین روشن خواهد ساخت که زمان مذاکره برای پایان دادن به جنگ اوکراین و این که آیا چنین مذاکراتی لازم است، به خود «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140513 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]