دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ /
139941
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

ایران برای روسیه موشک ارسال می‌کند

اتحادیه اروپا نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت اثبات ارسال موشک برای مسکو هشدار داده است.



به گزارش شبکه شرق، سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد اطلاعات معتبری در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران موشک‌های بالستیک خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) مدعی شد: ما از اطلاعات موثق ارائه شده توسط متحدان خود در مورد تحویل موشک‌های بالستیک ایران به روسیه مطلع هستیم.

این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در گزارشی به نقل از ۲ مقام آمریکایی مدعی شد ایران موشک‌های بالستیک کوتاه-برد خود را در  اختیار روسیه قرار می‌دهد تا از آنها در جنگ با اوکراین استفاده کند.

پس از انتشار این گزارش، کاخ سفید نیز به ان واکنش نشان داد و گفت انتقال موشک از ایران به روسیه نشانگر یک تشدید بزرگ در حمایت تهران از مسکو است.

این در حالی است که غرب با رهبری آمریکا در طول ۲ سال و نیم گذشته میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین فرستاده است.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به ادعای واهی وال استریت ژورنال اعلام کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها و همچنین فاصله گرفتن از گفت‌وگوهای آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند، بلکه کشورهای دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

استانو در ادامه درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت تائید ارسال این موشک‌ها به روسیه هشدار داد.

«ناصر کنعانی« سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره این ادعاها گفت: ما موضع روشنی در ارتباط با تحولات اوکراین و بحران اوکراین داریم و جای تاسف است که برخی از طرف‌ها که خود بخشی از جنگ و نزاع در بحران اوکراین هستند، با انگیزه‌های سیاسی، اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. ما در موضوع اوکراین بخشی از جنگ و نزاع نیستیم و و بارها تاکید کرده‌ایم که راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این بحران می‌دانیم. 

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ما ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقش ایران برای صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ در بحران اوکراین را قویاً رد می‌کنیم و این اتهامات و ادعاها را ناشی از منویات سیاسی طرف‌هایی می‌دانیم که این اتهامات را مطرح می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: این اتهامات از سوی کسانی به ایران مطرح می‌شود که خود تامین‌کننده تسلیحات برای یک طرف جنگ در این بحران هستند و در گسترش این جنگ نقش ایفا می‌کنند.

 

منبع:

ایسنا

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139941 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]