سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
140197
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴

عضو کمیسیون اقتصادی: دولت «بورس» را به زنجیره اقتصاد کشور بازگرداند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۵۰ میلیون نفر عضو بورس هستند که تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل فضای روانی که مبنی بر سود آور بودن بورس ایجاد شده بود، خانه و خودرو خود را فروخته و در بورس سرمایه گذاری کرده بودند؛ تعدادی از آن‌ها اصلا آشنایی با حوزه بورس نداشتند لذا ارزش سرمایه هایشان پایین آمد و آسیب جدی دیدند.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید اقدام جدی برای ساماندهی «بورس» انجام دهد، گفت: حدود ۵۰ میلیون نفر عضو بورس هستند که تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل فضای روانی که مبنی بر سود آور بودن بورس ایجاد شده بود، خانه و خودرو خود را فروخته و در بورس سرمایه گذاری کرده بودند.
به گزارش شفقنا، آقای فتح الله توسلی در خصوص وضعیت بورس، گفت: «بورس» یکی از مجموعه‌های اساسی در اقتصاد دنیا است که نه تنها می‌تواند به اقتصاد ملی کمک کند بلکه اگر درست مدیریت نشود، در عین حال می‌تواند آسیب زا هم باشد. طی سالیان گذشته، به دلیل سیاست‌های غلطی که اتخاذ شد، همچنین عدم آموزش کسانی که قصد ورود به بورس را داشتند، عدم مدیریت درست بورس و بی اعتمادی مردم به این سیستم، باعث شد که شاخص‌های بورس، غالباً قرمز باشد.
وی افزود: حدود ۵۰ میلیون نفر عضو بورس هستند که تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل فضای روانی که مبنی بر سود آور بودن بورس ایجاد شده بود، خانه و خودرو خود را فروخته و در بورس سرمایه گذاری کرده بودند؛ تعدادی از آن‌ها اصلا آشنایی با حوزه بورس نداشتند لذا ارزش سرمایه هایشان پایین آمد و آسیب جدی دیدند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دو تصمیم اشتباه طی چند سال گذشته در بورس رخ داد که ضربه اساسی بر پیکر بی جان بورس وارد کرد؛ اول اینکه دستگاه‌های تولید «رمز ارز» را وارد این حوزه کردند که خلاف قانون بود و بی صداقتی که رخ داد مشکلاتی را به بورس تحمیل کرد. مشکل دیگر هم پرداخت وام‌های ۴ درصد به مسئولان بورس در پایان دولت قبلی بود.
وی تصریح کرد: دولت آقای پزشکیان باید اقدام جدی برای ساماندهی «بورس» انجام دهد تا اعتماد عمومی را بازسازی کرده و بورس را به زنجیره اقتصاد کشور بازگرداند. حوزه بورس کالا هم اگر مدیریت نشود ممکن است شرکت‌های بزرگ علاقه‌ای به این حوزه نشان ندهند که بی تاثیر در اقتصاد کلان کشور نخواهد بود.
آقای توسلی در خصوص استعفای دیرهنگام مدیران ناکارآمد، گفت: باید برای دولت مهم باشد که ۵۰ میلیون سهامداری که در این حوزه فعالیت دارند، در صورت عدم مدیریت درست، آسیب بسیار گسترده خواهند دید؛ بنابراین هر زمان که احساس می‌کنند آژیر خطر به صدا درآمده، قبل از اینکه تاثیرات آن وسیع‌تر شود باید جلوی آن را بگیرند.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140197 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]