دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ /
139876
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

گانتس: تمرکز اسرائیل باید از غزه به لبنان تغییر کند

عضو سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت تمرکز اسرائیل باید از غزه به لبنان و ایران تغییر کند.



به گزارش ایسنا، بنی گانتس که پیش از این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بود، در اظهاراتی در واشنگتن تاکید کرد تمرکز نظامی باید از غزه به لبنان و ایران تغییر کند.

گانتس همچنین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به نبود اراده در میان سران رژیم صهیونیستی برای حصول توافق با حماس به منظور برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا خواستار افزایش فشارهای جامعه بین‌الملل بر حماس شد، چراکه به گفته او توافق برای آزادی اسرا متوقف شده است.

این مقام پیشین صهیونیست ادعا کرد: پس از ماه‌ها که حماس چارچوب (توافق) را نپذیرفت، ما انتظار داریم که جهان از اسرائیل برای افزایش فشار غیرنظامی و نظامی در غزه حمایت کند.

او مدعی شد این، همان چیزی است که اولین توافق اسرا را رقم زد و همان چیزی است که شکست حماس را تسریع می‌کند.

حدود یک هفته پیش، گانتس، وزیر مستعفی شورای جنگ که بعدا منحل شد، گفت که نتانیاهو به طور سیستماتیک معاملات تبادل اسرا را مختل کرده است و زمان برگزاری انتخابات و تشکیل یک دولت فراگیر که بیانگر تنوع همه جامعه اسرائیل است فرا رسیده است.

گانتس تاکید کرد نتانیاهو اسرائیلی‌های بازداشت شده در غزه را زنده باز نمی‌گرداند، زیرا نگران بقای سیاسی خود است.

گانتس که در یک سمینار گفت‌وگو در مورد خاورمیانه در پایتخت آمریکا شرکت کرده، خاطرنشان کرد که زنگ ساعت شمال زده شده است، و در واقع فکر می‌کنم ما در این نقطه دیر کرده‌ایم.

وی اشاره کرد: اسرائیل با تخلیه بسیاری از مردم از شمال پس از هفت اکتبر، مرتکب اشتباه شده است.

گانتس افزود: ماه‌ها معتقد بودم نیروهای کافی برای مقابله با غزه داریم و باید بر آنچه در شمال می‌گذرد تمرکز کنیم.

او اشاره کرد در غزه به نقطه تعیین‌کننده‌ای رسیده‌ایم، می‌توانیم در غزه هر کاری بخواهیم انجام دهیم.

این چهره مخالف صهیونیست اظهار کرد: «باید به دنبال دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) باشیم، اما اگر در روزها یا هفته‌های آینده نتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم، باید به شمال برویم.»

وی افزود: «فکر نمی‌کنم ما نیاز به صبر کردن بیش از حد توان‌مان داشته باشیم از جمله اینکه در صورت لزوم باید به لبنان حمله کنیم.»

گانتس با بیان اینکه «مساله واقعی ایران است»، گفت: «حماس یک داستان قدیمی است. مساله ایران و عوامل آن در سراسر منطقه و آنچه آنها تلاش می‌کنند انجام دهند، مساله واقعی است.»

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139876 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]