دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ /
139745
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

حزب‌اللهی‌ها در فکر به هم زدن اوضاع شهرک‌ تفریحی چادگان هستند

هاشمی رفسنجانی روز هجدهم شهریور در مورد دیدار با عبدالله جاسبی، سفیر ایران در واتیکان،حسین محلوجی و عبدالمجید معادیخواه نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.



دکتر [عبدالله] جاسبى، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. توضیحاتى آورد، در مورد اشکالات لایحه اساسنامه وزارت علوم که اخیراً به مجلس رفته؛ بسیارى از اختیارات داده‌شده توسط شوراى عالى انقلاب فرهنگى به دانشگاه آزاد را محدود مى‌کنند. گفت، اجلاس نماز در اصفهان که مقرر بود ساعت هشت‌ونیم صبح آغاز شود، ساعت ده‌ونیم آغاز شد که باعث ناراحتى مدعوین شده است؛ به‌خصوص‌ که یکى از آثار نماز را نظم و وقت‌شناسى مى‌گوییم؛ گویا به‌خاطر تأخیر آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور] بوده. گفت، پس از اظهارات اخیر رهبرى در مورد شهرک تفریحى و سیاحتى چادگان، در ساحل دریاچه سد زاینده‌رود، حزب‌اللهى‌ها در فکر به‌هم‌زدن اوضاع آنجا هستند و باعث ناراحتى مسئولان استان و برنامه‌ریزان شده است.

آقاى مصطفى بروجردى، سفیر ایران در واتیکان آمد. گزارشى از وضع مدیریت مسیحیت داد و گفت، مسیحیت که تا این اواخر، دین سفیدپوستان نامیده مى‌شده، به خاطر فزونى پیروان غیراروپایى، اخیراً دین رنگین‌پوستان گفته مى‌شود. ۱۸۰ کاردینال و ۳۲ هزار و ۷۰۰ فرقه مذهبى دارند که عمدتاً از پروتستان‌ها هستند. مسئله تبلیغ اسلام براى جذب مسیحى‌ها، باعث حساسیت نسبت به هم شده است.

آقاى [حسین] محلوجى، [وزیر سابق معادن و فلزات] آمد. ابراز ناراحتى‌ کرد، از صحبت‌هاى اخیر رهبرى در جمع کابینه، درخصوص تجمل‌گرایی وزیر معادن و فلزات به خاطر استفاده از انواع سنگ‌هاى ایرانى در ساختمان، با اینکه نه اسراف است و نه مذموم. گفت، در گذشته رهبرى با ایشان صحبتى نکرده‌اند. قبلاً [دایی ‌او]، آقاى [سیدمهدی] یثربى، امام‌جمعه‌ کاشان، همین را به من گفته بود. گزارشى از مذاکرات با شیخ شارجه، در مورد جزایر [سه‌گانه ایران] دادکه هنوز ادامه دارد.

عصر آقاى [عبدالمجید] معادیخواه، [رئیس بنیاد تاریخ انقلاب] آمد. از عدم جدیت دانشگاه آزاد اسلامى، در تدوین تاریخ انقلاب‌ گفت و از انحرافات وسیع در نوشته‌ها و گفته‌ها در دانشگاه‌ها و به خصوص کتاب «نقد قرائت رسمى اسلام»، نوشته آقاى محمد [مجتهد] شبسترى. گفت، در دوران تصدى آقاى [احمد] مسجدجامعى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، وضع از گذشته بدتر شده است و [سازمان] بازرسى‌ کل‌ کشور خواسته که گزارشی از گردش مالی بنیاد تاریخ بدهند؛ گفتم، مانعى ندارد.

امروز دو انفجار در اسرائیل توسط فلسطینى‌ها انجام شد که جمعى‌ کشته و تعداد زیادى مجروح شده‌اند و اسرائیل هم با هلى‌کوپتر حمله‌ کرده است. خبرى منتشر شده ‌که [احمدشاه] مسعود، [وزیر دفاع دولت مجاهدین] در افغانستان ترور شده و مجروح و منتقل به تاجیکستان؛ هنوز تأیید کامل نشده است.

امروز در اجلاس نماز در اصفهان، شخصى پشت تریبون رفته و علیه رهبرى شعار داده است؛ بازداشت شده.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139745 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]