یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ /
139239
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

یک بلوچ اهل سنت معاون وزیر علوم شد/ «محمد نبی شهیکی» کیست؟

برای اولین بار و با حکم حسین سیمایی صراف، «محمد نبی شهیکی» از نخبگان دانشگاهی بلوچ و اهل سنت، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.



به گزارش شبکه شرق، برای اولین بار و با حکم «حسین  سیمایی صراف»، «محمد نبی شهیکی» از نخبگان دانشگاهی بلوچ و اهل سنت معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

«حسین  سیمایی صراف» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر «محمد نبی شهیکی» را به عنوان «معاون فناوری و نوآوری» این وزارت منصوب کرد.

به نقل از وزارت علوم، در متن حکم ابلاغی سیمایی، خطاب به «محمد نبی شهیکی» آمده است:

«نظر به مراتب تعهد؛ تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و توجه به راهبردهای اساسی دولت وفاق ملی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و با جلب همکاری مدیران و کارکنان آن معاونت و دانشگاه‌ها، وظایف و مسئولیت‌های محوله را به نحو شایسته به انجام رسانید.

ضروری است اولویت‌ها و برنامه‌های زیر را در دستور کار قرار دهید:

– توجه ویژه به بهره‌برداری از فناوری‌های نوین با هدف ارتقای جایگاه وزارت و دانشگاه‌ها در استفاده از دستاوردهای علمی در حوزه فناوری

– حمایت از محور و استقرار زیست بوم نوآوری شامل پارک‌های علم و فناوری، نواحی و پهنه‌های نوآوری، مراکز رشد واحدهای فناوری و مراکز نوآوری در سراسر کشور با هدف ایجاد اشتغال و تولید و توسعه پایدار

– هماهنگی وهم‌افزایی با نهادهای نظام نوآوری به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به مأموریت و وظایف سازمان‌ها و پرهیز از موازی‌کاری

– بازنگری و تسهیل در فرایندهای مالی و معاملاتی نهادهای زیست بوم نوآوری متناسب با ماموریت آنها

– بسترسازی برای ارتقاب شاخص‌های اشتغال‌زائی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های نوآفرین (استارت آپ‌ها) و شرکت‌های کوچک و متوسط و تقویت همکاری با بخش خصوصی

– تسهیل تبدیل علم به فناوری و ثروت از طریق تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری و ایجاد شرکت‌های زایشی با محوریت اعضای محترم هیات علمی و دانش آموختگان دانشگاه‌ها

– طراحی سازوکارهای لازم جهت جذب و نگه‌داشت نیروی انسانی متخصص، خبره و کارآمد در ارکان نظام نوآوری و فناوری

توفیق و سربلندی روز افزون جناب‌عالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

«محمدنبی شهیکی تاش»، متولد سال ۱۳۵۹، دارای دکترای تخصصی اقتصاد بخش عمومی و مالی و با مرتبه استاد تمام، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

از دستاوردهای علمی «محمدنبی شهیکی تاش» می‌توان به تالیف هفت کتاب اقتصادی در حوزه سیاستگذاری و اقتصادسنجی، ۱۶۰ مقاله علمی پژوهشی فارسی، ۴۵ مقاله انگلیسی، ۱۷ مقاله علمی – ترویجی و ۲۱ مقاله کنفرانس اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان (۱۳۹۳- تاکنون)، دبیر کمیسیون دائمی و هیئت امنای منطقه چهار فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (۱۴۰۰- تاکنون)، عضو هیئت ممیزه دانشگاه سیستان و بلوچستان (۱۳۹۸- تاکنون)، دبیر دبیرخانه تخصصی ظرفیت‌سازی بین‌المللی و تبادل فناوری در حوزه اقتصاد دریامحور پارک‌های علم و فناوری کشور (۱۴۰۳- تاکنون)، دبیر دبیرخانه شبکه ملی ساخت سریع محصولات فناورانه (فب‌لب) پارک‌های علم و فناوری کشور (۱۴۰۳- تاکنون)، عضو کارگروه تخصصی فناوری کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت عتف (۱۳۹۷- تاکنون)، عضو ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری (۱۴۰۲- تاکنون) و عضو اتاق فکر سیاستگذاری فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (۱۴۰۰- تاکنون) برخی از سوابق اجرایی شهیکی تاش است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه، از خدمات و تلاش‌های دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون سابق فناوری و نوآوری در مدت تصدی این مسئولیت، قدردانی کرد.

منبع:

امتداد

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139239 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]