دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ /
139691
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲

دستور رئیس کل دادگستری البرز برای بررسی موانع موجود در تعیین تکلیف فوری اموال توقیفی

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده فقط در سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اموال و کالا‌های قاچاق و متروکه مربوط به ۶۷۹ پرونده از طریق مزایده به فروش رفت.



به گزارش ایلنا، ساختمان اداری و انبار‌های اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز و حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان؛ سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، مهدی فتحی قائم مقام و سعید غلامی باغی معاون فروش و بهره‌برداری سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و علی عابدی نژاد داورانی مدیر کل امور استان‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی به بهره برداری رسید.

تشکیل اداره کل اموال تملیکی استان البرز

حسین فاضلی هریکندی در این آیین با تشریح پیگیری‌های انجام شده برای تشکیل اداره کل اموال تملیکی استان البرز گفت: نبود این اداره کل در استان البرز مشکلات جدی در مسیر پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال که یکی از محور‌های مهم آن مبارزه با قاچاق کالا و ارز است ایجاد کرده بود که با تشکیل این اداره کل در استان که نتیجه پیگیری‌های دستگاه قضایی و استانداری استان البرز و همکاری سازمان بود گام مهمی در این مسیر برداشته شد.

اهمیت ساماندهی انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه وضعیت انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور در سال‌های اخیر با ورود مسئله محور و میدانی رئیس قوه قضاییه تحول جدی داشته است اضافه کرد: سفر سال گذشته رئیس قوه قضاییه به استان ۶ مصوبه داشت که یکی از آن مصوبات مربوط به ساماندهی اموال توقیفی موجود در انبار‌های اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه برای ساماندهی انبار‌های اموال توقیفی استان بیان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده فقط در سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اموال و کالا‌های قاچاق و متروکه مربوط به ۶۷۹ پرونده از طریق مزایده به فروش رفت و حدود ۳۰۳ تن کالای مربوط به ۱۵۷۱ پرونده قاچاق و ۲۱ پرونده متروکه به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان معدوم شد. 

تعیین تکلیف ۱۱۵ دستگاه خودروی توقیفی

رئیس شورای قضایی استان البرز همچنین اعلام کرد که در سال گذشته با تلاش‌های انجام شده از ۱۴۶ دستگاه خودروی توقیفی تعداد ۱۱۵ دستگاه از طریق مزایده یا استرداد تعیین تکلیف شد.

فاضلی هریکندی از تلاش‌های مدیریت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور در تجهیز انبار‌های این مجموعه تقدیر و خواستار ادامه توجه سازمان برای رفع مشکلات باقی مانده اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد. 

ماموریت برای تعیین تکلیف فوری اموال توقیفی

وی همچنین از نجم الدین ربانی، سرپرست اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان البرز خواست تا به سرعت مشکلات و موانع موجود در مسیر تعیین تکلیف فوری اموال توقیفی موجود در انبار‌ها مرتبط با پرونده‌های مطرح در واحد‌های قضایی دادگستری کل استان و نیز اداره کل تعزیرات استان البرز و نیز نحوه پاسخ به استعلامات از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف از قبیل محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد را بررسی و گزارش نماید. 

سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه خود گفت که در مجموع، اقدامات انجام شده در دوره دو سال گذشته نسبت به کل دوره ۲۰ ساله قبل رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی گفت که برای نمونه متراژ قفسه بندی انبار‌های اموال تملیکی در کل کشور از ۲۳۰۰ متر مربع به ۱۰۰ هزار متر مربع رسیده است و تعیین تکلیف کالا‌ها ۶۳۴ درصد، فروش ۶۶۰ درصد، تعیین تکلیف از طریق اعاده بیش از ۱۰ هزار درصد، تعیین تکلیف اموال غیرمنقول بیش از ۱۱۰۰ درصد و تعیین تکلیف کالا از طریق مزایده الکترونیکی ۹۷ درصد رشد داشته است.

در حاشیه این آیین رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به همراه مدیران سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از انبار‌های محل نگهداری اموال توقیفی و بخش اداری این مجموعه بازدید کردند.

دستور برای بررسی وضعیت خودرو‌های موجود در انبار‌ها

فاضلی هریکندی در این بازدید دستور داد نسبت به بررسی وضعیت کلیه خودرو‌های موجود و تهیه لیست آن‌ها با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی استان اقدام شود.

همچنین یکی از مشکلات طرح شده مربوط به تاخیر برخی دستگاه‌های متولی در پاسخ به استعلامات بود که عالی‌ترین مقام قضایی استان دستور داد موضوع با گزارش سرپرست اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان در نشست آتی ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز مورد بررسی قرار گیرد.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139691 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]