یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ /
139231
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

تاوان حمایت از اسرائیل برای آمریکا و انگلیس در دریای سرخ

کارشناس مسائل منطقه گفت آمریکا به همراه انگلیس که برای مقابله با یمنی‌ها در دریای سرخ هیاهوی بزرگی به راه انداخته بودند در نهایت در مقابل یک کشور کوچک با کمترین امکانات شکست بزرگ و سنگینی را متحمل شدند.



به گزارش ایسنا، یک رسانه‌ آمریکایی روز شنبه گزارش داد که آمریکا در برابر ارتش یمن در نبرد دریای سرخ در حال شکست است و این موفقیت ارتش یمن بار دیگر نشان داد که آمریکا از صحنه جهانی کنار گذاشته می‌شود.

بلومبرگ در گزارشی نوشت، «عملیات نگهبان رفاه» به رهبری ایالات متحده آمریکا توسط یک ائتلاف چند ملیتی در دسامبر ۲۰۲۳ در پاسخ به حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که از دریای سرخ جنوبی عبور می‌کردند، اعلام شد. هدف این بود که یک جبهه یکپارچه بین‌المللی ایجاد شود که هم یمنی‌ها را از حملات بیشتر باز دارد و هم به شرکت‌های کشتیرانی که به دلایل ریسک و هزینه‌ بیمه، دماغه امید نیک را دور می‌زدند، اطمینان خاطر دهد.

رسانه خبری بلومبرگ در این گزارش می‌نویسد: یکی از اتفاقات مهم سال گذشته تحت عنوان بحران دریای سرخ نشان داد که چگونه بازیگران کوچک می‌توانند توانمندی‌هایی را از خود نشان دهند.

عملیات‌های ارتش یمن در راستای همبستگی با فلسطین در تعداد و تنوع شکل تصاعدی به خود گرفته است؛ از ماه ژانویه، نه تنها تعداد حملات به‌طور پیوسته افزایش یافته، بلکه متنوع هم شده است. پهپادها و موشک‌های کروز با موشک‌های بالستیک همراه شده‌اند. ماه آوریل اولین استفاده از پهپاد سطحی را انجام داده و از آن زمان به بعد این روش افزایش مداومی داشته است. اخیرا هم شلیک سلاح‌های سبک از قایق‌های تندرو به آن‌ها اضافه شده و در چند هفته گذشته میزان حملات به بالاتر از میانگین ۲.۵ مورد در هفته افزایش یافته است.

تاوان حمایت از اسرائیل برای آمریکا و انگلیس در دریای سرخ

حمله یمن به «سونیون» نفتکتش یونانی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

شکست سنگین آمریکا در دریای سرخ

«عماد آبشناس» کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل در گفت‌وگو با ایسنا درباره اذعان برخی رسانه‌های غربی مبنی بر شکست آمریکا در دریای سرخ در مقابله با یمنی‌ها اظهار کرد که «آمریکایی‌ها در این رابطه شکست خورده هستند و این شکست بسیار سنگین بوده است. آن‌ها علاوه بر شکست نظامی و عملی، آبرویشان هم در دنیا رفته است چرا که با هیاهوی بزرگی‌که در دنیا برای نبرد با یمنی‌ها در دریای سرخ به راه انداختند اما نتوانستند مانع از آن‌ها شوند».

وی ادامه داد: آمریکا به همراه انگلیس و چند کشور دیگر با هیاهوی فراوان مدعی شدند که به مقابله با ارتش یمنی در دریای سرخ اقدام می‌کنند و کار را تمام خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند حوثی‌ها (انصارالله) به کشتی‌های تجاری و باری صدمه‌ای وارد کنند یا مانع از عبور آن‌ها شوند اما در کار موفقیتی به دست نیاوردند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: ادامه حملات ارتش یمن در حالی که آمریکایی‌ها از تکنولوژی نظامی بالایی برخورد هستند و کشورهای زیادی را متحد خود در این مسیر قرار داده‌اند قابل توجه است. از این رو این طور نیست که بگوییم چون یک کشور محدودیت‌ مالی و تکنولوژی و سیاسی زیاد دارد نمی‌تواند برای مقابله با اسرائیل کاری انجام دهد. این مساله نشان می‌دهد که همه تسلیحات پیشرفته آمریکا و انگلیس هم مقابل یمنی‌ها به کار گرفته شود اراده این ملت بسیار بزرگ‌تر و بیشتر از این تسلیحات و کارآیی آن‌هاست.

آبشناس خاطرنشان کرد: تا وقتی اسرائیل جنگ را در غزه متوقف نکرده است و به کشتار بی‌گناهان هر روز ادامه می‌دهد، راهی جز ادامه مقاومت در زمین و دریا برای محور مقاومت از جمله یمن باقی نمی‌ماند. آمریکا و هم‌پیمانانش در این مسیر هر کاری می‌توانستند برای متوقف کردن یمن انجام دادند اما نتوانستند مانع از آن‌ها شوند. کاری نیست که آمریکا و انگلیس انجام نداده باشند. عربستان و ائتلافش با سلاح‌های آمریکایی برای ۱۰ سال با یمنی‌ها می‌جنگیدند و در نهایت نتوانستند کاری از پیش ببرند و الان هم ایالات متحده هر گونه تسلیحاتی که تصور کنید به کار گرفته است تا مانع از حملات و عملیات انصارالله در دریای سرخ شود، اما موفق نشده است.

وی ادامه داد: آمریکا اگر می‌توانست نیروی نظامی برای مقابله با یمنی‌ها اعزام کند این کار را می‌کرد، اما می‌دانند که در صورت چنین تصمیمی نه تنها موفقیتی کسب نمی‌کنند که با شکست مفتضحانه دیگری رو به رو می‌شوند. از این رو معتقدم آمریکا به شدت در مقابل یمن و اقداماتش در دریای سرخ شکست خورده است. 

 

آمریکا؛ متهم اصلی اتفاقات در اراضی اشغالی

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: جای تاسف دارد که آمریکا و انگلیس بر نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهند و انواع تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و از این اقدامات و جنایات مقامات این رژیم، حمایت سیاسی و اقتصادی می‌کنند و حاضر نیستند برای جلوگیری از این جنایات فشار بیاورند. هر اتفاقی که در سرزمین‌های اشغالی روی می‌دهد متهم اصلی آن آمریکا و حمایت این کشور از اسرائیل است.

آبشناس گفت: این‌ها مسئول هستند و مقصرند، چون این‌ها اصرار بر ادامه جنگ دارند بنا بر این آنچه در دریای سرخ روی می‌دهد به عهده آمریکا و هم‌پیمانش است و تاوان این مساله و خسارات ناشی از توقف کشتی‌ها یا حوادثی که پیش می‌آید به عهده این کشورهاست چون یک جنگ نابرابر را در غزه حمایت می‌کنند و ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139231 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]