شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ /
139139
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸

جلائی‌پور: اصلاح‌طلبان تندرو پزشکیان را هو می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق- یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به طیف‌بندی موجود در جریان اصلاحات تاکید دارد بخشی از این جریان که رویه تقابلی دارد به جای نقد کردن دولت علاوه بر بزرگنمایی برخی اشکالات دولت پزشکیان به دنبال هو کردن آن می‌باشد. حمیدرضا جلائی پور طی گفتگویی با خبرآنلاین با اشاره به طیف […]



سرویس سیاست مشرق- یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به طیف‌بندی موجود در جریان اصلاحات تاکید دارد بخشی از این جریان که رویه تقابلی دارد به جای نقد کردن دولت علاوه بر بزرگنمایی برخی اشکالات دولت پزشکیان به دنبال هو کردن آن می‌باشد.
حمیدرضا جلائی پور طی گفتگویی با خبرآنلاین با اشاره به طیف تحولخواهان این طیف را نیروهایی می‌داند که بدون تغییرات ساختاری در حکومت، انجام انتخابات و شرکت در آن را مفید نمی‌داند.
جلای‌پورتاکید می‌کند که رادیکال‌ها می‌گویند پزشکیان خودش هم خوب باشد اما کاری هم کاری نمی‌تواند برای کشور انجام دهد، لذا پس از تشکیل دولت پزشکیان، هر ایرادی از دولت پزشکیان ببینید، آن را بزرگ می‌کنند تا به مردم بگویند کهدیدی گفتیم که اتفاقی نیفتاده است!
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزوده است این نیرو توجه ندارد که دولت پزشکیان دو هفته نیست که روی کار آمده است و متاسفانه بعضی از این دوستان تحول‌طلب، بجای نقد دولت را «هو» می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به برخی سهم خواهی های این طیف از پزشکیان در عین ناخشنودی از موفقیت او، تصریح می کند:
همان بخشی که در انتخابات «سرد» بود و حرف‌های تحول‌طلبان را جدی‌تر می‌گرفتند، پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات، حسابی بر سهم‌خواهی‌ها افزودند و تعداد زیادی از انتصاب‌های پزشکیان را حتی مسخره کردند. اما ماهیت این نوع انتظارات چیست؟ یک مقدار به همان سهم‌خواهی برمی‌گردد و مقداری هم به همان گرایش تحول‌طلبانه آن‌ها باز می‌گردد. به بیان دیگر گویی از موفقیت پزشکیان خشنود نیستند و موفقیت او را تاخیر در اصلاحات ساختاری می‌دانند. درصورتی‌که کارهای سخت و نرمی که دولت پزشکیان دارد انجام می‌دهد عین اصلاحات است که مورد نیاز کشور است، که با هزینه کم در دستور کار قرار گرفته است.
جلائی پور اما در ادامه با اشاره به طیف تحولخواهان تاکید کرد که آنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، مثل ظریف در انتخابات کت در نیاورند! در این میان اما اظهارات جلائی پور را باید نمایش عینی واقعیت جریان اصلاحات دانست. جریانی که در درون خود با طیفی مواجه است که ادبیات ستیزه جو داشته و رویه تقابلی و مبارزه جویانه ای نیز با حاکمیت دارد.
روایت جلائی پور از طیف رادیکال جبهه اصلاحات شامل کسانی است که خود را اصلاح طلبان ساختاری تعریف کرده و در جبهه اصلاحات به ناب سازی مشغول بوده و می کوشند تا دیدگاه های رادیکال خود را هژمون سازند.
در این میان اما نحوه مواجهه طیف رادیکال اصلاحات با دولت پزشکیان نیز بر اساس روایت جلائی پور بسیار قابل تامل است. طیفی که حضور در انتخابات را توصیه نمی کرد، پس از انتخابات سهم خواهی کرده و در شرایط کنونی نیز علاوه بر ناخشنودی از موفقیت دولت، به تمسخر آن نیز می پردازند.
شرایط موجود در جبهه اصلاحات نشان می‌دهد که سیاست ورزی و کنشگری سیاسی طیفی از جریان اصلاحات آنچنان نازل شده و با رادیکالیسم همنشین که باید از شرایط اورژانسی برای احیای عقلانیت در بخشی از جریان اصلاحات سخن به میان آورد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139139 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]