شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ /
139143
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹

اخبار سیاسی ۱۷شهریور؛ راه‌حل پزشکیان برای حل مشکلات تهران/جزییات طرح مجازات عبور غیرمجاز از مرز

«بازدید پزشکیان ازقرارگاه خاتم‌الانبیاء»، «طرح مجازات عبور غیرمجاز از مرزهای کشور»،‌ «کریدور زنگزور»و «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» از موضوعات مهم خبری هفدهم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، صبح امروز رئیس جمهور با حضور در محل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه در حوزه‌های زیرساختی کشور، بازدید کرد.

رئیس جمهور در جریان این بازدید از فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در بخش‌های دانش و پژوهش، صنعت، معدن، راه، راه‌آهن و مترو، راه و شهرسازی، آب و نیرو، بنادر و سازه‌های ساحلی، نفت، گاز و پتروشیمی، عملیات دریایی و فراساحلی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و آبزی‌پروری (امنیت غذایی)، مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی و نیز فعالیت‌های زیربنایی برون‌مرزی دیدن کرد و با توضیحات کارشناسان و مسئولان بخش‌های مختلف از جزئیات پروژه‌ها و اقدامات در دست اجرای این مجموعه مطلع شد.

همچنین در مرکز فرماندهی و پایش این مجموعه با محل اجرای ۱۵ پروژه بزرگ زیربنایی به شکل مستقیم ارتباط ویدئویی برقرار شد و مسئولان و دست‌اندرکاران پروژه‌ها آخرین وضعیت آنها را تشریح کردند.

مسعود پزشکیان در بخشی از اظهارات خود در این بازدید با اشاره به اینکه تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است، خاطرنشان کرد که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم؛ کمبود آب، نشست زمین، آلودگی هوا و امثال آن با تداوم سیاست‌ها و اقداماتی که تا به حال اتخاذ و اجرا شده‌اند، فقط تشدید شده و راه‌حل اساسی جابجایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور است. انتقال مرکزیت سیاسی و اقتصادی هم به این شکل که ما خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم جابجا شوند، مقدور و ممکن نیست، باید ابتدا خودمان برویم تا مردم هم دنبال ما بیایند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران هم در جریان این بازدید، روایتی از نبردهای دریایی و سختی هایی که  در طی ۵-۶ سال از سال‌های تحریم پشت سرگذاشته ایم، ارائه کرد و خطاب به رئیس جمهور گفت: ما به هیچ چیز جز موفقیت شما و دولت‌تان فکر نمی‌کنیم. اساس کار ما با این دولت و همه دولت‌ها مستقل از هر گرایشی متکی بر صداقت، خوش عهدی و حمایت است.

امروز همچنین سخنگوی دولت از تاکید رئیس‌جمهوری بر استفاده از ظرفیت‌های زنان و جوانان و اقوام و جلوگیری از هرگونه فشار برای انتصاب‌های مبتنی بر روابط سببی و نسبی خبر داد.

فاطمه مهاجرانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «توزیع عادلانه فرصت‌ها» نوشت: در گفتگویی که با رئیس‌جمهور درباره انتصاب‌ مدیران داشتم، ایشان تأکید کردند انتصاب‌ها باید بر مبنای شایستگی باشد و از ظرفیت‌های زنان، جوانان و اقوام استفاده شود و از هرگونه فشار برای انتصاب‌های مبتنی بر روابط سببی و نسبی جلوگیری شود.

تصویب نامه هیات وزیران در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

****

متن طرح مبارزه با قاچاق انسان، مهاجرین و اعضای بدن و مجازات عبور غیرمجاز از مرزهای کشور منتشر شد،‌ که در این طرح ضمن تعریف « قاچاق انسان»، پیش بینی شده که اگر فردی، تبعه بیگانه‌ای که به طور غیرمجاز وارد کشور شده یا به طور غیرمجاز در کشور اقامت دارد را اسکان دهد، مشمول مجازات‌هایی خواهد شد.

لازم به ذکر است که این طرح در جلسه علنی ۲۱ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.

همچنین یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس خبر داد که در پی مطالبات مردمی، جلسه‌ی فوق‌العاده اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به منظور تعیین تکلیف اتباع خارجی و تصویب اساس‌نامه‌ی سازمان ملی مهاجرت در شهر مقدس مشهد برگزار شد و بر تسریع روند ساماندهی اتباع و اخراج مهاجران غیرقانونی تأکید گردید.

****

با توجه به اینکه ‌در روزهای اخیر برخی از مقامات روسیه بر گشایش کریدور زنگزور و همراهی با آذربایجان و ترکیه در این زمینه تاکید کرده بودند و این موضوع با واکنش جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز با یادآوری سیاست‌ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییر مرزهای بین‌المللی، نسبت به اظهارات مقامات روسیه واکنش نشان دادند.

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه کریدور زنگزور خط قرمز ایران است، گفت که ما بارها از طرق مختلف به کشورهای منطقه اعلام کرده‌ایم که این کریدور خط قرمز ایران محسوب می‌شود و هر گونه تغییر و اقدامی در آن با واکنش جدی و محکم ایران مواجه خواهد شد.

 یعقوب رضازاده از اعضای هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  هم با محکوم کردن گشایش کریدور زنگزور گفت که تغییر در مرزهای ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست و ما تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم.

واکنش تعداد دیگری از نمایندگان مجلس در این رابطه را میتوانید در این لینک بخوانید.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139143 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]