شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ /
138973
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

اخبار سیاسی ۱۴شهریور؛ در گذشت نوه مصدق/دیدار مشاور رهبر انقلاب با وزرای دولت چهاردهم

«درگذشت محمود مصدق»، «حضور پزشکیان و قالیباف در جمع عزاداران»و «دیدار سرلشکر صفوی با وزرای دولت چهاردهم» از موضوعات مهم خبری چهاردهم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، محمود مصدق نوه محمد مصدق، مردی که نامش با واقعه ملی شدن صنعت نفت ایران گره خورده است، درگذشت. 

او متولد ۱۳۱۳ بود و لیسانس حقوق از دانشگاه هاروارد را داشت و دلش می خواست وکیل بشود ولی با خواست پدرش مسیر زندگیش تغییر کرد و دوره پزشکی در دانشگاه لوزان سوئیس را گذراند و به ایران برگشت و تا پایان زندگیش یکی از قدیمی‌ترین پزشکانی بود که تجربه نیم‌قرن معالجه بیماران دچار نازایی را داشت.

****

رئیس جمهور در ادامه سفرش به مشهد مقدس، صبح امروز به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع عزاداران هیئت آل‌یاسین جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام در مشهدالرضا حضور یافتند و همراه آنان به اقامه عزای امام رئوف و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداختند.

رئیس‌ دولت چهاردهم در پایان برنامه‌های سفر به مشهدالرضا، در محل موکب حضرت نجمه خاتون که به همت جمعی از دختران دهه هشتادی اداره می‌شود، حضور یافت و ضمن آشنایی با فعالیت‌های این دختران با زنان و دختران زائری که به منظور شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) به این شهر سفر کرده و در این محل اقامت داشتند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مسعود پزشکیان همچنین در دیدار تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأکیدات اسلام نسبت به حفظ وحدت، نسبت به شایسته گزینی در انتصابات تأکید و اظهار کرد: نگاه اسلامی در انتصابات یعنی افراد شایسته بر سر کار بیایند، مبنای دولت تلاش در انتخاب و انتصاب افراد بر شایستگی است؛ از این رو افراد توانمند و شایسته را قطعاً حفظ خواهیم کرد.

وی گفت: تمام تلاش دولت این است که به گونه‌ای عمل کند که مردم نسبت به نظام، انقلاب و حکومت رضایتمندی هرچه بیشتر پیدا کنند.

همزمان با هفته دولت، در اولین دیدار رئیس جمهور و دولت چهاردهم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی که در تاریخ سه‌شنبه‌ ششم شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، رهبر انقلاب درباره انتخاب همکاران دولت جدید توصیفاتی برای همکاران گره گشا مطرح کردند.

مقام معظم رهبری در بخشی از بیاناتشان فرمودند: بالاخره شما همکارانی انتخاب می‌کنید؛ توصیه‌ بنده این است که از همکارانِ دارای این خصوصیّات بیشتر استفاده کنید: جوان، مؤمن، انقلابی، متعهّد، پُرانگیزه؛ اینها هستند که میتوانند به شما کمک کنند.

****

امروز همچنین سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در دیدارهایی جداگانه با وزرای کشور، امور خارجه، علوم و بهداشت گفت‌وگو کرد و در این دیدارها بر ضرورت تقویت دولت چهاردهم و تعامل سازنده نیروهای مسلح با دولت تأکید کرد.

سرلشکر صفوی در دیدار با اسکندر مومنی وزیر کشور دولت چهاردهم نیز در خصوص متغیرها و مولفه‌های امنیت عمومی و اهمیت نگاه‌های نو در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بحث و تبادل نظر کردند و بر ضرورت آموزش مدیریت بحران برای استان ها و همچنین اهمیت نگاه‌های نو در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کردند.

اسکندر مؤمنی وزیر کشور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، حسین سیمایی صراف وزیر علوم و محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت نیز در این دیدارها با قدردانی از حضور سرلشکر صفوی، مهمترین برنامه‌های خود برای تحقق اهداف دولت چهاردهم را اعلام کردند.

****

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با حضور در پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد و خبر داد که برای ساخت فرودگاه جدید در مکان فعلی فرودگاه کنارک برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138973 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]