شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ /
138985
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

روایت فرمانده سپاه از نبردهای دریایی

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: ما به هیچ چیز جز موفقیت شما و دولت‌تان فکر نمی‌کنیم. اساس کار ما با این دولت و همه دولت‌ها مستقل از هر گرایشی متکی بر صداقت، خوش عهدی و حمایت است.



به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی در بازدید رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، اظهار کرد: در طی ۵-۶ سال از سال‌های تحریم، سختی‌هایی داشتیم و توانستیم داستان‌های شگفت‌انگیزی را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: دشمن در آن سال‌ها ما را در تقاطع تحریم، کرونا، ترامپ، تهدید، عملیات نظامی و انزوای سیاسی قرار داد. ۱۴ فروند کشتی ما را در دریای سرخ و دریای مدیترانه با هدف قطع صادرات نفت ایران زدند. اوائل متوجه نبودیم که چه کسی و کدام کشور کشتی‌هایمان را می‌زند، اما بالاخره متوجه شدیم. رژیم صهیونیستی بسیار مرموزانه و مبهم کشتی‌های ایران را در دریای سرخ و دریای مدیترانه هدف قرار می‌داد. ۱۲ کشتی از رژیم صهیونیستی را در شمال اقیانوس هند و سایر جاها زدیم، کشتی پنجم را که زدیم دست‌شان بالا رفت و گفتند ما نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم. انگلیسی‌ها نفت‌کش ایران را در جبل‌الطارق گرفتند ما هم کشتی استینا امپرا را از آنها گرفتیم بعد با هم مبادله کردیم، تسلیم شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: دو کشتی‌مان را در یونان گرفتند و دو کشتی آنها را گرفتیم و در نهایت تسلیم شدند. ما توانستیم هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آنها را ساقط کنیم.

سرلشکر سلامی گفت: سپاه پاسداران باید در جهات مختلف تهدید غرب سد و مانع ایجاد کند. اولین کاری که انجام دادیم در نبردهای دریایی خطوط کشتیرانی را کاملا امن کردیم، یعنی آمریکایی‌ها که می‌خواستند با پشتیبانی ناو جنگی خود کشتی ما را سرقت کنند، کشتی‌های جنگی ما سینه به سینه کشتی‌های جنگی آمریکایی اجازه ندادند تا کشتی ما را بدزدند. دست آخر سرافکنده برگشتند وقتی این اتفاق افتاد، تحریم به لحاظ اجرا، شکسته شد ولی این پایان ماجرا نبود. ما باید کرونا را مدیریت می‌کردیم به همین دلیل واکسن ساختیم، طرح شهید سلیمانی را پیاده کردیم. همه ظرفیت‌های سپاه از جمله ظرفیت‌های بیمارستانی را به میدان آوردیم و تولید واکسن را شروع کردیم.

وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء هم به میدان آمد و اجازه نداد افراد یا خانواده‌های درگیر کرونا دچار فقر معیشتی شوند به همین دلیل نهضت کمک‌های مومنانه را برای مناطق محروم طراحی و اجرا کردیم. هیچ یک از ۳۸۰ طرح عظیم ملی که در درست اجراست حتی کُند هم نشد چه رسد به توقف. اجازه ندادیم تحریم بر سازندگی کشور تاثیرگذار باشد، از سوی دیگر در خارج از مرزهای کشور تکفیر و تروریسم را مهار کردیم.

سلامی ادامه داد: به اذن الهی و حمایت آقا موفق شدیم کلیه راه‌هایی که دشمن علیه ما باز کرده بود، ببندیم. اکنون امن‌ترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آنها نصب است.

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها تصمیم داشتند دو کشتی ایران که در حال انتقال نفت ایران به ونزوئلا بود را با خود ببرند به اتفاق سردار تنگسیری رفتیم و عملیات توقیف و تصرف نفتکش آمریکایی را شبیه سازی کردیم وقتی متوجه اقدام ما شدند منطقه را ترک کردند و کشتی‌های ما به سلامت به سمت ونزوئلا ادامه حرکت دادند.

وی ادامه داد: سپاه ظرفیت‌های فوق‌العاده بالایی در تامین امنیت کشور در مقابل سیاست‌های تجاوزکارانه دشمنان و کمک دولت برای شکست تحریم‌های غرب دارد. این امکانات به علاوه استعداد بسیج مستضعفان را پشتوانه دولت قرار دادیم. ما به هیچ چیز جز موفقیت شما و دولت‌تان فکر نمی‌کنیم. اساس کار ما با این دولت و همه دولت‌ها مستقل از هر گرایشی متکی بر صداقت، خوش عهدی و حمایت است. به میزانی که از ظرفیت ما استفاده کنید در خدمت دولت چهاردهم خواهیم بود. خیلی تلاش کردیم که شما از نزدیک در جریان توانمندی‌های سپاه قرار بگیرد و امیدوارم شما در طول مسیر موفق باشید. ما خودمان را جزیی از دولت چهاردهم می‌دانیم.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138985 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]