شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ /
138981
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

دعوت سرمایه‌گذاران چینی به مشارکت در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مدرن در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان خواستار ورود سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان و خصوصا در حوزه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مدرن و با فناوری روز شد.



فرج‌الله معماری امروز (۱۷ شهریور ماه) در نشست فعالان اقتصادی استان سمنان با سفیر چین که در محل اتاق سمنان و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان زمینه مساعدی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

وی به نقش کشور چین در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت و افزود: کشور چین طی چند دهه گذشته توجه ویژه‌ای به توسعه انرژی‌های پاک داشته و خوشبختانه مناطق مختلف استان سمنان نیز بستر مساعدی برای نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از آمادگی بخش خصوصی استان برای توسعه همکاری‌ها با چین خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود که طرف چینی ساخت و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس و کوچک مقیاس، تولید و تامین پنل‌های خورشیدی و کمک به تجهیز نیروگاه‌های خورشیدی فعال در استان، کمک به انتقال دانش فنی در این بخش و… را در دستور کار خود قرار دهند.

معماری با بیان اینکه استان سمنان آماده پذیرایی از فناوری‌های نو در حوزه تولید انرژی‌ خورشیدی است، افزود: استان سمنان با توجه به ظرفیت دانشگاه سمنان، آماده اجرای پروژه‌های مشترک تحقیق و توسعه در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید و توسعه سلول‌های خورشیدی، سلول‌های خورشیدی ارگانیک و… است.

وی از آماده سازی یک بسته ۴۰ پروژه‌ای برای تعمیق روابط بین استان سمنان و طرف چینی خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا از رسما از سفر فعالان بخش خصوصی و هیات های تجاری چینی دعوت می‌کنیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی با بیان اینکه استان سمنان در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری، معدنی،کشاورزی، گردشگری و…از پتانسیل بالایی برخوردار است، گفت: استان سمنان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی در یک چهارراه مبادلاتی مهم قرار گرفته و از طرفی نزدیکی استان به پایتخت و مراکز بزرگ جمعیتی و بهره‌مندی از افزون بر ۳۰۰۰ واحد صنعتی و معدنی فعال، ظرفیت بالقوه بسیاری در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سمنان از امنیت و شاخص‌های فرهنگی ممتازی برخوردار است، ادامه داد: مردم سختکوش این استان از کارنامه درخشانی در صنعت، معدن، کشاورزی و دیگر بخش های اقتصادی برخوردارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از وجود ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی معدنی تنها به عنوان یکی از ظرفیت‌های این استان نام برد و گفت: بیش از ۴۰ نوع از ۷۱ ماده معدنی موجود در کشور در استان سمنان وجود دارد که گچ، نمک، مس، سیلیستین، زئولیت، زغال سنگ، سنگ آهن و…از جمله آنهاست..

دعوت سرمایه‌گذاران چینی به مشارکت در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مدرن در استان سمنان

وی از جاده تاریخی ابریشم به عنوان یک افق بزرگ در دنیای قدیم نام برد و اظهار کرد: چین امروزه نیز با احیای دوباره طرح کمربند جاده ابریشم و ایجاد اتحادیه شهرهای جاده ابریشم افق دیگری در ورای اقتصاد جهان ترسیم کرده است.

وی با اشاره به مزایای احیای دوباره جاده ابریشم اضافه کرد: کشور چین با ایجاد دوباره این کمربند به دنبال احیای اقتصاد این راه ارتباطی، از سه طریق زمینی، هوایی و دریایی است. جاده ابریشم به دنبال ارتباط بین چین و آسیای میانه، افریقا و اروپا است و جمهوری اسلامی ایران و استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در این مسیر مهم ارتباطی می‌تواند نقش محوری داشته باشد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان سمنان از سفر سفیر چین به عنوان یک سرآغاز دیگر برای تعمیق روابط نام برد و گفت: اتاق سمنان به عنوان نماینده بخش خصوصی آمادگی کامل خود را برای توسعه روابط با کشور چین و استقابل از سرمایه گذاران چینی اعلام می‌کند.

وی افزود: اجرای پروژه های زیرساختی نظیر: راه آهن، بنادر، انرژی و منابع طبیعی، توسعه مناطق اقتصادی-تجاری، فناوری و تحقق و توسعه، توسعه دیجیتال، کشاورزی و صنایع غذایی، اجرای پروژه‌های گردشگری و مالی و بانکی و… از جمله پروژه‌های مورد تاکید ماست و آمادگی داریم در همه این زمینه‌ها با طرف چینی همکاری مشترک داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138981 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]