جمعه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ /
138708
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۰۲

فیلترینگ و گشت ارشاد در دولت پزشکیان حل و فصل می شود؟

یک فعال سیاسی اطلاح طلب در پاسخ به این‌که آیا حل کردن مسئله حجاب یا برطرف کردن فیلترینگ در دست دولت است، بیان کرد: دولت می‌تواند با گفت‌وگو این مسائل را حل کند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که برخی عنوان می‌کنند که شاید دولت پزشکیان آخرین فرصت برای جلب افکار عمومی و بازگشت سرمایه‌های اجتماعی از دست رفته باشد و اینکه باید چه مسیری را طی کرد تا این فرصت زودتر عینیت پیدا کند، گفت: دولت آقای دکتر پزشکیان در حال حاضر با توجه به این که تازه شروع به کار کرده است با یک مشکلات و مسائلی مواجه است که امروز ایجاد نشده یک بخشی از آن‌ها ریشه در سال‌های اخیر دارد و بخشی هم ناشی از تصمیمات غلط است، این‌که الان هم بخواهند مقصریابی کنند به نظرم این نوع رویکردها جواب نمی‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: باید اول فضای آرامی در کشور ایجاد و التهابات در کشور یک مقداری بخوابد تا بعد دولت به میزان کاهش التهابات بتواند برنامه‌هایش را با اجماع و جلب حمایت پیش ببرد. در واقع کاهش التهابات در حوزه سیاسی و اجتماعی در کوتاه‌مدت، مسیر را به ویژه در حوزه اقتصادی آماده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مثلا در بحث فرهنگی مسئله حجاب و فیلترینگ و یا در بحث وزارت علوم کاری که این وزارت‌خانه در پیش گرفته است مانند بازگشت برخی از اساتید و دانشجویان التهابات را کم می‌کند؛ البته شاید در بلندمدت آثار و تاثیری در حوزه اقتصادی نداشته باشد اما در نظر داشته باشید هنگامی که فضا از لحاظ فرنگی و اجتماعی و سیاسی ملتهب می‌شود کار اقتصادی هم به سختی جواب می‌دهد و از یک سو چهره بدی از کشور در بیرون ترسیم می‌کند و از سوی دیگر احساس ناخوشایندی به کسانی که در داخل هستند مخصوصا کسانی که در حوزه کسب و کار یا از لحاظ علمی صاحب نظر هستند دست می‌دهد و ترجیح می‌دهند در این فضا کار نکنند و مهاجرت کنند.

میرزایی اظهار داشت: به نظرم این احساس نامطلوب و بد را می‌توان با برخی از تصمیمات درست در حوزه حجاب و فلیترینگ و در حوزه برخوردها و گزینش‌های غلط ترمیم کرد این رویه بستر را به گونه‌ای آماده می‌کند که دولت بتواند برخی از تصمیمات اقتصادی را اجرایی و مشکلات را برطرف کند. مثلا یکی از مشکلاتی که می‌تواند در کوتاه‌مدت انجام دهد در حوزه حمل و نقل است، زیرا همه ما می‌دانیم کشور از لحاظ حمل و نقل ریلی و ناوگان هوایی مشکل دارد و با فرسودگی مواجه است. واردات خودرو از محل سپرده‌های خود مردم فشاری به دولت نمی‌آورد و به نظرم دولت اگر تصمیم بگیرد و فضای ملتهبی که در بازار خودرو وجود دارد را این‌گونه مدیریت کند، امیدها را نسبت به آینده زنده می‌کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: حل برخی مسائل دیگر مانند بحران خشکسالی، ناترازی برق یا گاز و بنزین و مسائل زیست محیطی زمان بر است و از الان اگر دولت وعده‌ای هم دهد در کوتاه مدت از عهده عمل به این وعده به گونه‌ای که برای مردم ملموس باشد بر نمی‌آید زیرا کاری که الان انجام شود ۲ الی ۳ سال دیگر جواب می‌دهد اما آن مواردی که اگر دولت الان انجام دهد آثارش را در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد و مردم را امیدوار می‌کند و افزایش حمایت‌ها از دولت کمک موثری برای پشتیبانی از سیاست‌های بعدی دولت است.

وی در پاسخ به این‌که آیا حل کردن مسئله حجاب یا برطرف کردن فیلترینگ در دست دولت است، بیان کرد: دولت می‌تواند با گفت‌وگو این مسائل را حل کند. واکنش‌ها نسبت به حادثه لاهیجان چه توسط وزارت کشور و چه دستگاه قضایی و چه نیروی انتظامی را نگاه کنید؛ این بار نیامدند توجیه کنند، گفتند که اشتباه شده و دنبال برخورد هستند. این اتفاق به ترمیم نظری در مورد حوزه قضایی، ریاست جمهوری و نیروی انتظامی شکل گرفته است کمک می‌کند و نشان می‌دهد این ظرفیت وجود دارد که مراکز تصمیم‌گیر دور هم جمع شوند و با درس گرفتن از این حوادث گذشته، اصلاحاتی در این حوزه ها انجام دهند.

۲۷۲۷

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138708 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]