پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ /
138525
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷

کنعانی: توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا توسط آمریکا، راهزنی هوایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست جمهوری ونزوئلا را اقدامی مغایر با حقوق بین‌الملل دانست و آن را محکوم کرد.



به گزارش ایسنا، ناصرکنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم احترام به حقوق و مقررات بین‌المللی، اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست جمهوری ونزوئلا را مغایر با قواعد و هنجارهای حقوق بین‌الملل بویژه مصونیت اموال متعلق به دولت‌ها، مقررات حقوق بین‌الملل هواپیمایی کشوری از جمله کنوانسیون شیکاگو دانسته و آن را غیرقابل قبول می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: این اقدام که در ادامه اقدامات قهری یکجانبه و خلاف حقوق بین الملل آمریکا علیه سایر ملت‌ها صورت می‌گیرد، دامن زدن به هرج و مرج و ترویج راهزنی در حوزه هوائی بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت هوائی خواهد بود.

کنعانی ضمن اعلام همبستگی و حمایت از اقدامات دولت ونزوئلا در صیانت و بازپس گیری اموال عمومی متعلق به مردم این کشور، بر لزوم تعمیق همکاری بین کشورها در مقابله با تحریم‌ها و اقدامات قهری یکجانبه آمریکا تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138525 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]