پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ /
138487
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

ایران بیشتر از هر زمان دیگری، به امنیت و همبستگی ملی نیاز دارد

وزیر کشور گفت: امروز ایران بیشتر از هر زمان دیگری، به امنیت، آرامش، وفاق و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی نیاز دارد.



به گزارش ایلنا،‌ اسکندر مؤمنی امروز، ۱۵ شهریورماه در مراسم افتتاحیه فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و همچنین تعدادی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرداری شیراز گفت: امروز ایران بیشتر از هر زمان دیگری، به امنیت، آرامش، وفاق و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی نیاز دارد.

وی افزود: با تدبیر رئیس جمهور، گام اول یعنی تشکیل دولت وفاق ملی برداشته است و این یک گام بزرگ برای پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی است. این پایان کار نیست بلکه آغاز کار است و برای تحقق همبستگی ملی و پیشرفت همه جانبه مولفه‌های دیگری هم نیاز است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کارآمدی و خدمت به مردم است، به گونه‌ای همه باید تلاش کنیم که زندگی روزمره و جاری مردم با سهولت و آرامش انجام شود.

مؤمنی با تأکید بر اینکه همبستگی ملی تنها با شعار محقق نخواهد شد، گفت: همه ما در هر گوشه‌ای از این کشور و در مسئولیتی که قرار داریم باید برای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت و شرایط زندگی همه مردم تلاش کنیم و این مسئله به ویژه برای مسئولانی که در مسندهای خدمات شهری حضور دارند، اهمیت بالایی دارد.

وزیر کشور هم چنین بر ضرورت حفظ احترام و رعایت کرامت انسانی تمام مردم سرزمین‌مان با هر نژاد و سلیقه و قومیتی تأکید کرد و افزود: احترام به مردم و در نظر گرفتن کرامت آنان، هم‌افزایی ایجاد خواهد کرد. بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنیم شهروندی به اداره‌ای مراجعه می‌کند و کارش انجام می‌شود اما توأم با کرامت و احترام آن شهروند نیست، یا برعکس ممکن است کار یک شهروند انجام نشده است اما با اقناع‌سازی و احترام با او برخورد می‌شود که این مسئله موجب می‌شود آن فرد راضی از محل رجوع بازگردد، بنابراین خدمت به مردم همراه با احترام و درنظر گرفتن کرامت همه شهروندان یکی از بزرگترین موضوعاتی است که به همبستگی ملی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: همان‌طور که به خانواده خود احترام می‌گذاریم باید همه شهروندان و مردم ایران را بسان خانواده خود ببینیم و هیچ فرقی نداشته باشد. پس باید خدمت‌رسانی تلاش همراه با احترام به مردم باشد و این کار، سرمایه اجتماعی هر مجموعه‌ای را در هر شهر و استان و کشوری را افزایش می‌دهد.

مؤمنی هم‌چنین رعایت عدالت و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه مردم به خصوص در حوزه خدمات شهری در تمام مناطق ایران را خواستار شد و افزود: به دلایل مختلف در کشور ما پیشرفت و توسعه عموما یا در شهرهای بزرگ یا استان‌های بزرگ متمرکز شده است که حتی در همین مناطق هم، امکانات در یکسری مناطق خاص متمرکز شده است لذا تأکید ویژه بر ایجاد عدالت و فرصت برابر برای همه مردم است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه پیشرفت، توسعه، خدمات درمانی، بهداشتی و ورزشی باید همه مناطق شهری مدنظر قرار گیرد، گفت: ساخت مراکز متعدد فرهنگی در مناطق حاشیه شهری جای قدردانی دارد. باید همه مناطق شهری را یکسان ببینیم. توسعه، پیشرفت و ایجاد مراکز درمانی، بهداشتی و ورزشی نیاز همه مردم است و هیچ تفاوتی بین مردم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت وفاق ملی توجه به توزیع عادلانه امکانات است، افزود: یکی از مشکلات بزرگ، وجود پروژه‌های نیمه تمام است. پروژه‌های فراوانی در کشور داریم که نیمه تمام هستند البته می‌توان آن‌ها را به ۳ دسته تقسیم کرد. برخی از آنان نیمه‌تمام هستند اما جاری است یعنی اعتبارات به آنان تزریق می‌شود و کم و بیش در حال انجام است. برخی دیگر به دلایلی راکد شده و برخی هم برای مدت‌ها تعطیل است و حتی برای آینده هم منابعی برای آنان پیش‌بینی نشده است.

مؤمنی از همه دست‌اندرکاران خواست تا حتماً این پروژه‌های نیمه تمام را دسته‌بندی کرده و آنانی که پیشرفت‌شان و اهمیت‌شان بالاست و به عنوان پروژه‌های پیشران تلقی می‌شوند را در اولویت قرار دهند و سپس افزود: ما هم در مرکز کمک می‌کنیم.

 وزیر کشور تأکید کرد: پروژه‌هایی که مربوط به وزارت کشور باید اولویت‌بندی شوند. بسیاری از پروژه‌ها هستند که با اختصاص منابع کم می‌تواند به بهره‌برداری نهایی برسد و درصد پیشرفت برخی از پروژه‌ها هم بالاست و آن‌ها در اولویت قرار گیرند، به ویژه آنانی که اهمیت بالایی در پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال در هر منطقه‌ای دارند.

وی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های شهرداری شیراز گفت: از مجموعه پروژه‌های امروز، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان قریب نیم همت امروز به بهره‌برداری رسیده است و ۱۱ و نیم همت هم یعنی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی هستند.

مؤمنی هم‌چنین بر ضرورت توجه به تأمین منابع و زمان‌بندی اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و افزود: اگر پروژه‌ها در موعد مقرری که اعلام شده است، به بهره‌برداری نرسد، باید مسئولان آن پاسخگو باشند. کشور دیگر جا ندارد که منابعی به پروژه‌ها اختصاص دهیم اما رها شوند. منابع بسیاری در کشور با تلاش فراوان همه بخش‌ها، علی‌رغم تحریم و بسیاری از موضوعات دیگر به سختی به دست می‌آید و تبدیل به پروژه‌های نیمه تمام می‌شود مردم هم می‌بینند و هم احساس ناامنی ذهنی به وجود می‌آید و هم کارآمدی نظام زیرسئوال می‌رود. باید تلاش کنیم هر برنامه و پروژه‌ای که تعریف می‌کنیم حتما انتهای آن را ببینیم.

وزیر کشور یادآور شد: قضاوت و ارزش‌گذاری مردم نسبت به کارآمدی نظام اجرایی و شهری به این نیست که یک مجموعه کار خود را خوب انجام دهد و قضاوت روی عملکرد یک بخش داشته باشند بلکه مردم هر جایی که حسن و تلاش و موفقیتی بود به مجموعه نظام اجرایی کشور تعمیم می‌دهند و هر جایی که مشکلاتی بود و اقدامی روی زمین مانده است باز هم به همه نظام نسبت می‌دهند بنابراین همه باید تلاش کنیم با همکاری و تعامل و اقدامات بین بخشی  شاهد پیشرفت کشورمان در همه بخش‌ها باشیم.

وی در پایان گفت: دولت چهاردهم و مجلس همزمان کارشان را خود شروع کردند و همزمان هم تمام می‌کنند و برنامه هفتم هم همزمان آغاز می‌شود و مردم انتظار دارند که همه با هم تلاش کنند دست به دست هم داده و ایران را بسازند. همه ما یک کار داریم انجام می‌دهیم و در هر جایگاهی که هستیم، مسئولیتی جز خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات زندگی مردم توأم با رعایت کرامت انسانی مردم نداریم.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138487 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
اطلاحات 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]