چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
138334
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

در نماز جمعه‌ی تهران، مهاجرانی و عبدالله نوری در حمله‌ی گروه فشار مصدوم شدند

عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و عبدالله نوری، معاون رئیس جمهور در امور توسعه، دیروز در پایان نماز جمعه‌ی تهران مورد ضرب و شتم جمعی از افراد گروه فشار قرار گرفتند و مصدوم شدند. این درگیری با دخالت محافظان و عده‌ای از هواداران نوری ادامه یافت و درگیری میان دو طرف شدت گرفت، به طوری که بر اثر حمله به معاون رئیس جمهور، عمامه‌ی وی به زمین افتاد و با ضربات مشت و لگد مهاجمان مصدوم شد.



بیست و شش سال قبل در چنین روزی، شنبه ۱۴ شهریور سال ۱۳۷۷، روزنامه‌ی اصلاح‌طلب توس در تیتر یک خود از حمله به عطاءالله مهاجرانی و عبدالله نوری، وزیر و معاون رئیس جمهور وقت، خبر داد. این حمله در نماز جمعه‌ی روز پیش تهران، از سوی گروهی که این روزنامه آن‌ها را گروه فشار نامیده بود، اتفاق افتاد. به گفته‌ی توس، مهاجمان در ضرب و جرح عبدالله نوری، عمامه‌ی او را به زمین انداخته بودند. اینک مروری دوباره داریم بر این خبر داغ، که در صفحه‌ی چهارم روزنامه چاپ شده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ توس نوشته که مهاجمان در ضرب و جرح عبدالله نوری، عمامه او را به زمین انداخته بودند. اینک مروری دوباره داریم به این خبر داغ، که در صفحه‌ی چهارم روزنامه چاپ شده بود:
سید عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و عبدالله نوری، معاون رئیس جمهور در امور توسعه، دیروز در پایان نماز جمعه‌ی تهران مورد ضرب و شتم جمعی از افراد گروه فشار قرار گرفتند و مصدوم شدند.
عبدالله نوری و پسرش سعید نوری که برای خواندن نماز به خیابان طالقانی و به میان مردم آمده بودند، پس از پایان خطبه‌های نماز جمعه و هنگامی که قرار بود مراسم تشییع شهدای جنگ برگزار شود، ابتدا مورد اهانت چند نفر از گروه فشار قرار گرفتند و سپس در اقدامی هماهنگ، عده‌ای به سوی وی حمله‌ور شدند و با مشت و لگد نوری را مضروب کردند.
این درگیری با دخالت محافظان و عده‌ای از هواداران نوری ادامه یافت و درگیری میان دو طرف شدت گرفت، به طوری که بر اثر حمله به معاون رئیس جمهور، عمامه‌ی وی به زمین افتاد و با ضربات مشت و لگد مهاجمان مصدوم شد؛ اما سرانجام نوری در حلقه‌ی محافظان و هواداران خود که آنان نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، توانست به محل امن‌تری در محوطه‌ی در ورودی یک خانه پناه ببرد.
بر اساس همین گزارش، مهاجمان بار دیگر با تجمع در این محل به تعرض خود ادامه دادند؛ اما این بار نیز اطرافیان نوری مقاومت کردند و پس از گذشت حدود بیست دقیقه معاون رئیس جمهور توانست با استفاده از یک دستگاه خودروی آمبولانس که از سوی امدادگران تا نزدیکی محل استقرار نوری هدایت شده بود، از محل دور شود. آمبولانس نیز مورد حمله‌ی مهاجمان قرار گرفت اما در نهایت توانست محل درگیری را ترک کند.
مهاجمان افزون بر حمله به معاون رئیس جمهور، شعارهایی نیز علیه وی سر دادند که برخی از این شعارها عبارت است از: مرگ بر نوری – مرگ بر لیبرال -‌ای حامی منتظری، مرگت باد -‌ای حامی لیبرال، مرگت باد – مرگ بر منافق – مرگ بر ضد ولایت فقیه.

عبدالله نوری در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ما در مورد این حادثه گفت: من هیچ گله و شکایتی از هیچ فردی ندارم و از عزیزانی که در این حادثه مورد اذیت و آزار واقع شدند تشکر و عذرخواهی دارم. به گزارش خبرنگار ما حال عمومی عبدالله نوری رضایت‌بخش اعلام شده است.
اما تا زمان تنظیم این گزارش، تلاش خبرنگار ما برای دسترسی و گفت‌وگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایی نرسید.
در عین حال ایرنا گزارش داد هنگامی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقاطع خیابان طالقانی و دانشگاه با چند تن گفت‌وگو می‌کرد، به او نزدیک شدند و ضمن سردادن شعارهایی علیه وی، به مهاجرانی حمله کردند و به دفعات اقدام به ضرب‌وشتم وی و محافظان او کردند و این در حالی بود که محافظین مهاجرانی از درگیر شدن خودداری می‌کردند.
بنا به این گزارش، مهاجمان با چند تن از مردم که برای جلوگیری از ضرب‌وشتم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کردند هم درگیر شدند. در همین حال مهاجرانی حاضر نبود به گفته‌ی مخالفان خود عمل نماید و از ادامه‌ی همراهی مردم در تشییع پیکر شهدا منصرف شود.
ایرنا می‌افزاید: در ادامه‌ی مسیر، برای جلوگیری از تعرض بیشتر به مهاجرانی وی را به داخل ساختمان یک مرکز درمانی بردند و پس از دقایقی توقف خارج شد.
گفته می‌شود مقامات ذی‌ربط امنیتی و انتظامی در پی شناسایی هویت عاملان این حوادث هستند. به گفته‌ی ایرنا یک مقام مسئول در وزارت اطلاعات با تقبیح و زشت توصیف‌کردن این گونه اعمال به کسانی که نظم اجتماعی و حرمت دولت‌مردان را شکسته و تهدید می‌کنند، شدیداً هشدار داد.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138334 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]