چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
138147
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۰۰

امیرعبداللهیان، شهید دیپلماسی و میدان

نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» به یاد شهید امیرعبداللهیان در دامغان برگزار شد. 



به گزارش ایسنا، در این مراسم سردار که روز سه‌شنبه در دامغان برگزار شد، «احمدرضا رادان» فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت هماهنگی عرصه‌های میدان و دیپلماسی گفت: برون‌داد هماهنگی میدان و دیپلماسی را ما به خوبی در  عملیات وعده صادق مشاهده کردیم.

وی با گرامی داشت یاد شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و تعامل شهیدان امیرعبداللهیان و هنیه با یکدیگر در حوزه مقاومت اظهار کرد: شهید اسماعیل هنیه از شهید امیرعبداللهیان با عنوان وزیر مقاومت یاد می کند نه وزیر ایران.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، در بخشی  دیگر از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های شهید امیرعبداللهیان در حوزه مقاومت اظهار کرد: مجله آمریکایی فارن پالیسی، شهید امیرعبداللهیان را حامی سرسخت مقاومت می‌داند و اقرار می‌کند و می‌نویسد که او قاسم سلیمانی در عرصه دیپلماسی است.

رادان در این نشست همچنین تاکید کرد: شهید امیرعبداللهیان مجاهدی بود که همه ویژگی‌های مرد میدان و دیپلماسی را به خود اختصاص داده بود.

دولت شهید رئیسی هر چند کوتاه بود ولی جاودان و ماندگار شد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این اجلاس گفت: شهید امیرعبداللهیان در کرامت خود را تهذیب کرد و به معنای واقعی مودب بود و یکی از پشتوانه‌های بزرگ مجمع جهانی اهل بیت بود و تعاملی خوبی با این مجمع داشت.

وی افزود: باید بر اساس شاخص های مهم و اصیل اسلام، انقلاب و ولایت دنبال یک وفاق جمعی برویم، در این صورت ما فاتح میدان در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه مقاومت خواهیم بود.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جا دارد درباره شهید امیرعبداللهیان قلم فرسایی شود.

وی همچنین گفت: رهبر انقلاب دولت پر برکت شهید رئیسی را با دولت امیرکبیر مقایسه کردند که هر چند کوتاه بود ولی جاودان و ماندگار شد.

یکی از کارهای بزرگ شهید امیرعبداللهیان آمیختن سیاست با اخلاق بود

«نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق در ایران نیز در سخنانی در این اجلاسیه گفت: افتخار می‌کنم هر وقت شهید امیرعبداللهیان به عراق می‌آمد، او را همراهی می‌کردم.

وی تصریح کرد: مردم علاقه و محبت شدیدی به شهید امیرعبداللهیان داشتند، چنان که وقتی شهید امیرعبداللهیان در کربلا ،کاظمین و نجف حضور می‌یافت مردم دور او جمع شده و ابراز محبت می‌کردند.

حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» امام جمعه سمنان نیز گفت: یکی از کارهای بزرگ شهید امیرعبداللهیان آمیختن سیاست با اخلاق بود.

وی با بیان این که شهید امیرعبداللهیان شهید دیپلماسی و میدان بود، گفت: این شهید برخورد و رفتار بسیار متواضعانه‌ توام با اخلاق داشت.

شهید امیرعبدللهیان الگویی تمام‌عیار از یک دیپلمات مقاومت بود

حجت الاسلام «مصطفی اسفندیاری» معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی هم گفت: اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت همه ساله در آستانه شهادت علی بن موسی الرضا (ع) در شهرستان دامغان برای تجلیل و تقدیر از شخصیت هایی که در کشورهای اسلامی در مقابل استکبار مبارزه و جانفشانی کردند برگزار می‌شود.

 وی با بیان این که این دوره به یاد شهید امیرعبداللهیان برگزار می شود، گفت: شهید امیرعبداللهیان در عرصه میدان دیپلماسی عزتمندانه و انقلابی کارهای جهادی و برجسته‌ای انجام دادند و مقام معظم رهبری به حق ایشان را مجاهد، فعال و پر کار توصیف کردند.

«سید محمدرضا هاشمی» استاندار سمنان نیز در این مراسم  پیام «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» را  قرائت کرد.

در پیام رئیس‌جمهور آمده است: امیرعبداللهیان، دیپلمات دانشور،‌ امیر دیپلماسی و الگویی تمام عیار از یک دیپلمات مقاومت بود. دولت چهاردهم برای پشتیبانی کامل از مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی آمادگی دارد.

 وی همچنین در این نشست در سخنانی گفت: شهید امیرعبدللهیان الگویی تمام عیار از یک دیپلمات مقاومت بود که به تعبیر رهبر انقلاب، او به مثابه یک وزیر خارجه پرکار، فعال، با ابتکار، مذاکره کننده قوی و باهوش و پایبند به مبانی و اصول عرصه حساس دیپلماسی کشور بود.

شهید امیرعبداللهیان، الگوی دیپلماسی شجاعانه بود

«ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در تهران هم از وزیر خارجه شهید ایران به عنوان یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک نام برد و گفت: شهید امیرعبداللهیان با فعالیت‌های مجاهدانه خود به فعالیت‌های دیپلماتیک یک ارزش ویژه داد.

وی با بیان اینک وزیر خارجه شهید ایران مواضع سرسختی علیه صهیونیست‌ها و دنیای استکبار داشت، ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان همواره بر جایگاه بلند جمهوری اسلامی در منطقه و در محور مقاومت تاکید داشتند.

محمدالدیلمی به حمایت‌های این شهید والامقام از مقاومت مردم یمن پرداخت و گفت: شهید امیرعبداللهیان در همه این سال‌ها و به خصوص در اولین روزهای تجاوز به یمن، موضع‌گیری بسیار ارزنده‌ای داشتند. ایشان به عنوان یک دوست همواره در کنار مردم مظلوم یمن ایستاد.

این دیپلمات یمنی از شهید امیرعبداللهیان، به عنوان الگوی دیپلماسی شجاعانه نام برد و گفت: ایشان به دلیل جایگاه بالایی که در جمهوری اسلامی و محور مقاومت داشتند همواره از سوی رسانه‌های دشمنان مقاومت مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138147 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]