سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
138090
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

کاردار سفارت انگلیس در تهران احضار شد

کاردار سفارت انگلیس در تهران احضار شد.



به گزارش شبکه شرق، کاردار سفارت انگلیس در تهران، به وزارت امور خارجه احضار شد.

در پی اعمال تحریم‌های انگلیس علیه ایران، کاردار سفارت این کشور به وزارت خارجه ایران احضار شد.

وزارت امور خارجه اعلام کرد: «به‌دنبال اعمال تحریم‌های اخیر انگلیس علیه سه فرد و یک نهاد ایرانی، امروز «سه‌شنبه، ۱۳ شهریور ۱۴۰۳»، کاردار سفارت انگلیس در تهران، به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

در این احضار، مراتب محکومیت این اقدام که مغایر با سیاست‌های ادعایی دولت جدید انگلیس مبنی بر تمایل به تعامل و همکاری است، اعلام شد. 

همچنین ئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت خارجه ایران تصریح کرد: «همه می‌دانند بزرگ‌ترین منبع ایجاد ناامنی در منطقه، اسرائیل است که مستظهر به حمایت همه‌جانبه سیاسی و نظامی برخی مدعیان ثبات در منطقه از جمله انگلیس است.»

رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت خارجه ایران یادآوری کرد: حمایت این کشورها از نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم اسرائیل و تلاش آن‌ها برای بی‌کیفرمانی نتانیاهو، جنایتکار جنگی، اساس بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است.

کاردار انگلیس گفت که مراتب را به پایتخت کشورش منعکس می‌کند.»

لازم به ذکر است، دوشنبه «۱۲ شهریور ۱۴۰۳»، انگلیس چهار فرد و نهاد ایرانی را به اتهام فعالیت‌های «بی‌ثبات‌کننده» علیه امنیت اسرائیل تحریم کرد. «حمید فاضلی» و «بهنام شهریاری» به اتهام آن‌چه دخالت در حمایت از گروه‌های مسلح که قصد بی‌ثبات کردن اسرائیل را دارند، عنوان شده، توسط انگلیس، دولت حامی اسرائیل تحریم شده‌اند. «عبدالفتاح اهوازیان» نیز به اتهام آن‌چه دست داشتن در «تهدید، برنامه‌ریزی یا انجام فعالیت‌هایی که با هدف ایجاد بی‌ثباتی در انگلستان یا هر کشور دیگری انجام می‌شود» خوانده شده، تحریم شده است.

یگان ۷۰۰ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به اتهام «تسهیل فعالیت‌هایی که برای بی‌ثبات کردن انگلیس و سایر کشورها» عنوان شده، تحریم شده است.

منبع:

ایسنا

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138090 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]