سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
137889
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

حمله گسترده ترکیه به خاک عراق

وزارت دفاع ترکیه از حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق خبر داد.



به گزارش شبکه شرق، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، ۲۰ نقطه از مناطق شمالی عراق را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع ترکیه از حمله به شمال عراق و هدف قرار دادن ۲۰ سایت گروه «پ‌ک‌ک»، از جمله مقر فرماندهان این سازمان در شمال عراقT از طریق حملات هوایی خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، طبق بیانیه این وزارتخانه، اهداف شامل این حملات در مناطق «متینا»، «الزاب»، «کاره»، «هاکورک»، «قندیل» و «اسوس» بوده است.

وزارت دفاع ترکیه تایید کرد که عملیات این کشور در چارچوب تامین امنیت مرزها و بر اساس اصل حق دفاع از خود مطابق با ماده «۵۱» منشور سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

حملات نیروی هوایی ترکیه شامل غارها، پناهگاه‌ها، انبار‌ها و تأسیسات مورد استفاده این سازمان بود. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه تایید شده است: «در این عملیات، تعداد زیادی تروریست که از مهمات دست ساز استفاده می‌کردند، کشته شدند.»

این وزارتخانه تاکید کرد: «نیرو‌های مسلح ترکیه با تمام عزم و اراده به مبارزه با تروریست‌ها تا نابودی آنها ادامه خواهند داد.»

بنابر ادعای این بیانیه، «نیرو‌های مسلح ترکیه اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب به مردم غیرنظانی و میراث تاریخی و فرهنگی و جلوگیری از هرگونه آسیب به محیط زیست انجام دادند.»

بنابر این گزارش، ترکیه در حال انجام عملیات برای مبارزه با «پ‌ک‌ک» است که در کشور‌های منطقه از جمله سوریه و عراق  فعال است.

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137889 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]