سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
137879
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

هیچ مساله‌ای نباید موجب اخلال در روند خدمت‌رسانی به مردم شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی بر لزوم تسریع در اجرای قوانین و تامین حقوق مردم تاکید کرد گفت: هیچ مساله‌ای نباید موجب اخلال در روند خدمت رسانی به مردم شود.



به گزارش ایلنا، حسن بابایی با حضور در شهرستان ارومیه در جمع مدیران ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو است و همین روند باید تا اجرای کامل ماموریت‌ها ادامه یاید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: باید معضلات ثبتی شناسایی شود و برای حل آن‌ها از هم‌افزایی دستگاه‌های قضایی و اجرایی استان به ویژه روسای دادگستری و دادستان و ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

وی تاکید کرد: حدنگاری موضوعی است که باید به اتمام برسد. این موضوع مورد تاکید سران قوا است و همین امر می‌تواند ما را در اجرای این پروژه بزرگ ملی یاری کند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه بار‌ها بر خدمت محترمانه و به موقع به مردم تاکید کرده اند. این تاکید برای همه ما حجت است و احترام به مردم و حل مشکلات و درخواست‌های آنان بر اساس قانون مورد تاکید است. هیچ مساله‌ای نباید موجب اخلال در روند خدمت رسانی به مردم شود.

وی خطاب به مسئولین ثبت استان تصریح کرد: در مساجد زیاد حضور پیدا کنید در جمع مردم باشید قدر نعمت خدمت به مردم را بدانید. سخنان مردم را بشنوید و تا حد امکان از مشکلات آنان گره گشایی کنید.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به گزارش عملکرد استان بیان کرد: باید مساله محور حرکت کنیم. قوانین حدنگار و الزام به ثبت رسمی به عنوان قوانینی که گره‌گشای مشکلات مردم است باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: اصل بر مالکیت فردی و رعایت اصول قانونی است و نباید مسائل متفرقه مانع صدور سند برای شهروندان شود. تحت هیچ شرایطی نباید کار مردم مختل شود. ما حافظ حقوق مردم در حوزه اراضی و املاک هستیم.

بابایی با اشاره به موضوع بازرسی از مراکز ثبتی اظهار کرد: بازرسی‌ها باید اثربخش، هدفمند و بر اساس چک لیست‌های به روز شده باشد تا خروجی آن موجب رفع مشکلات و تسریع در روند فعالیت‌ها و افزایش رضایت مردم باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اقدامات مدیران استان در حوزه معیشت و رفاه کارکنان مورد تاکید و حمایت ماست و تلاش می‌کنیم حتی الامکان این مشکلات کاهش یابد.

در ادامه این نشست صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر طی سخنانی گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه تعیین تکلیف قطعات و اجرای ماموریت‌های محوله، مصوبات و برنامه‌ها است.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده بیان کرد: در خصوص شهرک‌های صنعتی حقوق سه ضلع بانک، شرکت شهرک صنعتی و فرد ذی‌نفع در نظر گرفته شود تا مشکلی بوجود نیاید.

سعادتیان معاون اسناد سازمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در این استان شرکت‌ها در حداقل زمان ممکن مجوز‌های لازم را دریافت می‌کنند که این نشان دهنده تلاش همکاران است، اما نباید از مساله نظارت و راستی آزمایی شرکت‌ها نیز غافل بود.

وی افزود: این استان در بخش آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها نیز پیشرو است و با تامین اعتبار بزودی می‌توانیم شاهد اتمام عملیات آرشیو الکترونیکی اسناد در این استان باشیم.

وی با اشاره به موضوع برگزاری مزایده‌ها عنوان کرد: نرم افزار مزایده بزودی آماده خواهد شد و این سرویس بزودی فعال خواهدشد و انتشار آگهی‌های مزایده نیز از شیوه سنتی خارج و الکترونیکی خواهد شد.

در ابتدای این جلسه حمید شایان مهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی گزارشی از وضعیت اقدامات و فعالیت ارائه کرد.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ درصد منابع طبیعی استان سند دار شده است و با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پایان آذرماه ۸۵درصد اراضی کشاورزی دارای سند خواهد شد.

شایان مهر افزود: اسناد ۹۹درصد اسناد اراضی شهرک‌های صنعتی استان تعیین تکلیف و صادر شده است.

وی همچنین در پایان به برخی مشکلات در خصوص کمبود اعتبارات و نیروی انسانی و منابع مالی اشاره کرد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاونین سازمان، کارگر مدیرکل بازرسی و فلاح مدیرکل کاداستر و مدیران واحد‌های ثبتی استان نیز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مرتبط پرداختند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137879 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
اسپوتنیک 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]