سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
138017
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

ماجرای «بنفش بپوش» سفیر استرالیا در تهران چه بود؟

به گزارش مشرق، «ایان مک کانویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران پستی در صفحه اینستاگرامی سفارت استرالیا در حمایت از همجنس بازان منتشر کردند. در این پست آمده است: «بنفش بپوش؛ این روز را ما امروز با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و […]



به گزارش مشرق، «ایان مک کانویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران پستی در صفحه اینستاگرامی سفارت استرالیا در حمایت از همجنس بازان منتشر کردند. در این پست آمده است: «بنفش بپوش؛ این روز را ما امروز با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و کاپ کیک‌های خوشمزه‌ای که با عشق درست شده‌اند، جشن گرفتیم».

ماجرای «بنفش بپوش» چیست؟
آخرین جمعه ماه آگوست مصادف با یک رویداد سالانه در استرالیا است. نام این روز را گذاشته‌اند: Wear It Purple (بنفش بپوش).
دلیل این نامگذاری به ۱۴ سال قبل بازمی‌گردد. یک دانشجوی همجنس‌باز به نام «تایلر کلمنتی» روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۱ شهریور ۱۳۸۹) خود را از پل «جرج واشنگتن» به پایین انداخت. علت خودکشی، انتشار فیلم رابطه جنسی این فرد با یک مرد عنوان شده است.
روز «بنفش بپوش» از سوی «کاترین هادسون» و «اسکات ویلیامز» دو همجنس‌باز استرالیایی در واکنش به خودکشی «تایلر کلمنتی» شکل گرفت.

همجنس بازان استرالیایی در سال ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب در روز ۱۵ اکتبر، ۲ سپتامبر و ۷ سپتامبر این روز را جشن گرفتند ولی این روز در سال‌های بعدی به آخرین جمعه ماه آگوست هر سال تغییر تاریخ داد.
«کاترین هادسون» گفته بود که رنگ بنفش را به این دلیل انتخاب کرده تا میزان حمایت از «+LGBTQIA» در جامعه و محافل عمومی قابل مشاهده باشد.
استدلال این بود که اگر همجنس‌بازان یا موافقان جریان انحراف جنسی در این روز یک رنگ خاص را بپوشند، جوانان به اصطلاح «+LGBTQIA» می‌فهمند که تنها نیستند. این پوشش بنفش می‌تواند یک دستبند کوچک یا ست لباس و یا هر چیز دیگری باشد. سفیر استرالیا در تهران از یک پاپیون بنفش و دبیر دوم سفارت نیز از یک تی‌شرت بنفش و کاپ کیک به همین رنگ برای این روز استفاده کرد.
انحراف جنسی موسوم به «+LGBTQIA» در حال تبدیل به یک ایدئولوژی در بلوک غرب است. اعتراضات به این موضوع نیز تاثیری در روند این جریان نداشته است.
در همین چارچوب، اقدام سفیر استرالیا را می‌توان در سلسله اقدامات بلوک غرب برای ترویج همجنس بازی در کشورهای اسلامی فهم کرد که طی سالیان اخیر در کشورهای پیرامونی رخ داده است.
روز ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ پرچم «همجنس‌بازان» در محوطه کنسولگری آمریکا در اربیل به مناسبت روز جهانی همجنس‌بازان برافراشته شد.
روز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ مراسمی در نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق برای حمایت از همجنس‌بازی با حضور سفیر کانادا و انگلیس برگزار و پرچم هفت رنگ «همجنس‌بازان» در محوطه ساختمان این مرکز برافراشته شد.

روز ۹ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۸ آذر ۱۳۹۶) ازدواج همجنس‌بازان در پارلمان استرالیا تصویب شد. نخستین ازدواج رسمی همجنس‌بازان در استرالیا نیز روز دوشنبه ۸ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۸ دی ۱۳۹۶) به ثبت رسید و این کشور در بین ۳۹ کشوری قرار گرفت که ازدواج همجنس بازان در آن قانونی است.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138017 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]