سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
137951
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

روایت نماینده مجلس از علت عدم‌بازگشت «بسیاری از ایرانی‌ها به کشور»

«افرادی که تمایل به بازگشت به کشور دارند عمدتاً درگیر مشکلات حقوقی و قضایی هستند که خوشبختانه قوه‌قضاییه اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام داده‌است. به هر حال برخی از ایرانیان هستند که سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده‌اند یا فرزندانشان در حال تحصیل در آنجا هستند و علی‌غم تمایل به بازگشت به ایران، به موجب برخی محدودیت‌ها امکان این موضوع برای‌شان میسر نمی‌شود.»



عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله مهمترین موضوعاتی که مانع بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران می‌شود می‌توان به مسئله سربازی اشاره کرد که این مجلس و کمیسیون امنیت ملی اداره ویژه‌ای برای حل این مسئله دارد.
به گزارش تسنیم، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بحث تسهیل‌گری برای ورود ایرانیان خارج از کشور که یکی از شعارهای مسعود پزشکیان در دوران رقابت‌های انتخاباتی بود، گفت: این بحث موضوع جدیدی نیست و در سالهای گذشته بویژه در دولت سیزدهم شاهد دغدغه مسئولان نظام برای تسهیل حضور ایرانیان خارج از کشور در ایران بودیم.
وی افزود: افرادی که تمایل به بازگشت به کشور دارند عمدتاً درگیر مشکلات حقوقی و قضایی هستند که خوشبختانه قوه‌قضاییه اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام داده‌است.
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: به هر حال برخی از ایرانیان هستند که سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده‌اند یا فرزندانشان در حال تحصیل در آنجا هستند و علی‌غم تمایل به بازگشت به ایران، به موجب برخی محدودیت‌ها امکان این موضوع برای‌شان میسر نمی‌شود.
مالکی تصریح کرد: از جمله مهمترین موضوعاتی که مانع بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران می‌شود می‌توان به مسئله سربازی اشاره کرد که این مجلس و کمیسیون امنیت ملی اداره ویژه‌ای برای حل این مسئله دارد. همچنین برخی از ایرانیان خارج از کشور با برخی مشکلات حقوقی و قضایی مواجه هستند که سفارتخانه‌های ما در کشورهای مبداً با همکاری دستگاه قضایی می‌توانند برای حل این مسائل تسهیل‌گری داشته باشند.
وی در پایان تاکید کرد: مسئله مهمی که در رابطه با ایرانیان خارج از کشور وجود دارد این است که مسئولان ارشد نظام به شکل ویژه به دنبال حل محدودیت‌ها برای بازگشت این عزیزان به کشور هستند و اگر به هر دلیلی بازداشتی در خارج از کشور اتفاق افتاد، از وظایف دولت بویژه سفارتخانه‌ها است که باید برای آزادی آن‌ها پیگیری‌کند و بقیه محکومیت‌ها را داخل ایران بگذرانند.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137951 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 47 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]