چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
138080
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

قدم اول ما رضایت مردم است/ قبل از هر مداخله‌ اقتصادی حتما با مردم گفت‌وگو می‌کنیم 

رئیس جمهور گفت: هر مداخله‌ای انجام دهیم، حتما اول با مردم گفت‌وگو می‌کنیم و مردم را با خود همراه خواهیم کرد بعد انجام خواهد شد، بدون همراهی مردم نمی‌توانیم و مردم با بپذیرند که همه کارهای برای آنها انجام می‌شود.



به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به خراسان رضوی، در نشست با «فعالان و تشکل‌های اقتصادی» استان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع)، با اشاره به نکات مطرح شده از سوی فعالان بخش‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری استان تصریح کرد: بنده خودم نیز همواره منتقد سیاست‌هایی بوده‌ام که مشکلات و وضعیت نامناسب فعلی را ایجاد کرده است و حالا تلاش دارم با مشارکت شما فعالان اقتصادی و مردم این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم انتظار دارند حل مشکلات‌شان به دست کسانی سپرده شود که توانایی و مهارت کافی و مناسب را دارند، افزود: مردم انتظار دارند که در کنار تلاش برای حل مشکلات‌شان، ما تعامل مناسبی نیز با آنها داشته باشیم تا کرامت و عزت آنها نیز تامین شده و حفظ شود.

پزشکیان با اشاره به اینکه دولت کارهای بزرگی پیش‌رو دارد، اظهار داشت: قدم اول ما رضایت مردم است دولت هیچ کاری را بدون رضایت و اطلاع مردم انجام نخواهد داد؛ هر کاری را که بخواهیم انجام دهیم نظر مردم را اخذ کرده و بدون اطلاع مردم کاری نخواهیم کرد. همچنین دولت هیچ کاری را برای آنکه نفع خودش در آن است انجام نخواهد داد، بلکه اصل و اساس کسب رضایت و منافع مردم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حتما تلاش خواهیم کرد تمرکززدایی کرده و به مدیران و استانداران اختیارات لازم را اعطا کنیم، گفت: وقتی به عهدنامه حضرت امیر با مالک نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان با علم و اطلاع دقیق از اینکه حکومت برای مردم چه باید بکند، فرد مناسب را برای انجام این ماموریت‌ها انتخاب کرده و به او اختیارات کافی می‌دهد و بعد انتظاراتش را از او مطالبه می‌کند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته این است که بدانیم چه می‌خواهیم و چگونه باید آن را به دست آوریم؛ اگر نقشه راه و اقدام نداشته باشیم، هرج و مرج پیش خواهد آمد و در چنین فضایی اعطای اختیارات بیشتر باعث هرج و مرج بیشتر خواهد بود. تفویض اختیارات باید بر اساس یک دستورالعمل روشن و اهداف مشخص انجام شود؛ در دولت چهاردهم حقوق و مزایای مدیران بر اساس کیفیت عملکرد آنان تنظیم و پرداخت خواهد شد و دیگر اجازه نخواهیم داد مدیری که باعث کاهش بازدهی مجموعه تحت مدیریت خود شده، فوق‌العاده مدیریت نیز برای خود تصویب کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای ما در دولت رفع مشکلات است، گفت: دوام و قوام دولت به رونق صنعت، تولید و تجارت است؛ اگر تولید و تجارت نباشد یا رونق نداشته باشد، دولت هم دوام و رونق نخواهد داشت. دولت باید در ازای مالیاتی که از بخش تولید اخذ می‌کند، امنیت بخش تولید و تجارت را حفظ و ارتقا داده و شرایط کسب و کار را تسهیل کند و از اجحاف بخش‌های دیگر به فعالان اقتصادی و تولیدی جلوگیری کند.

پزشکیان در ادامه فراهم کردن بسترهای لازم برای تسهیل فعالیت تاجران، صنعتگران و تولید کنندگان را از جمله وظایف دولت برشمرد و تصریح کرد: دولت با بهره‌گیری از ظرفیت وزارت امور خارجه و همچنین اتاق‌های بازرگانی تلاش خواهد کرد در تعامل با کشورهای مختلف زمینه تسهیل صادرات و واردات و رونق اقتصاد و تجارت کشور را فراهم کنیم.

رئیس جمهور اشتراک نظر میان همه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی برای رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی را ضروری دانست و افزود: از اعضای مجلس شورای اسلامی که با رای بالای خود به تشکیل دولت وفاق ملی کمک کردند صمیمانه قدردانی و انتظار داریم در ادامه مسیر نیز با همراهی و همدلی آنها بتوانیم کشور را از این وضعیت خارج کنیم.

پزشکیان در ادامه تغییر نگاه مدیران و مسئولان کشور بر مبنای عدالت و انصاف را از جمله شروط اصلی موفقیت در تحقق اهداف ترسیم شده برای رفع چالش‌ها و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: امروز استان‌های شرقی و غربی کشور ما به‌رغم برخورداری از ثروت و منابع عظیم خدادادی در محرومیت بسر می‌برند که چنین شرایطی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و نیازمند اصلاح است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنای دولت حمایت و پشتیبانی از نخبگان، صنعتگران و تولید کنندگان است تصریح کرد: ما اراده کردیم که موانع پیش روی فعالان اقتصادی را مرتفع کنیم و در این مسیر هر آنچه در توان داریم به دور از سیاسی‌کاری بکار خواهیم بست.

پزشکیان تاکید کرد: تلاش می کنیم به هر قیمتی هر کاری را انجام ندهیم کاری را خواهیم کرد که عزت و اعتبار انسان ها با کمک شما فعالان اقتصادی، مردم و نمایندگان مجلس در آن حفظ شود.معتقدیم که وحدت و همدلی می تواند ما را به جایی برساند؛ اگر با هم باشیم، مشکلاتمان حل می شود؛ باور کنید دلمان می خواهد مشکلات شما را حل کنیم. قلبا می خواهیم این اتفاق بیفتد؛ به علم، کارشناسی، نخبگان و تولیدکنندگان و سرمایه داران معتقدیم و می گوییم اگر اینها وارد صحنه شوند، مشکلات حل می شود

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138080 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]